یادداشت وارده؛

قدرت باید در خدمت مردم باشد

یادداشت/ باید نمایندگانی بر مسندهای مدیریت حضور داشته باشند که به قدرت در خدمت مردم ایمان داشته باشند نه اینکه به دنبال کسب منافع شخص خود باشند بر همین اساس بدون جناح بندی سیاسی باید وحدت شکل گیرد تا مردم تمامی افراد ناکارآمد ادوار گذشته را کنار بزنند.
تصویر قدرت باید در خدمت مردم باشد

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، با این سوال طلیعه سخن را آغاز می کنم آیا عبادتی بالاتر از خدمت به خلق هست؟
مطمناً خدمت به مردم از بالاترین عبادت هاست که مکان و زمان هم ندارد.
وظایفی که برای نمایندگان منتخب مردم در قانون ذکر شده، همه موارد و وظایفی در حل و رفع مشکلات مردم است.
در دین مبین اسلام نیز این وظایف تاکیدی ابلاغ شده پس رسیدن به قدرت چیزی نیست جز خدمت و اگر رنجی وجود دارد مطمئنا عده ای به کرسی های قدرت تکیه داده اند که هدفشان خدمت به مردم نبوده و تعداد اندکی از قدرتمندانی که با هدف خدمت وارد عرصه انتخابات شده اند نیز به علت تعدد منفعت طلبان کاری از پیش نبرده اند.
در اسلام به حضور آحاد مردم در همه عرصه های سرنوشت ساز تاکید شده خصوصا انتخابات که ایجاد تجمع های مشورتی است و انتخاب اصلح و یا شایسته ها می تواند سال ها اثر مثبتی در زندگی تک تک افراد جامعه بگذارد. این فرصت برای چندمین بار متوالی در جمهوری اسلامی ایران برای مردم پیش آمده تا افراد کار آمد، شایسته، دلسوز و خادم مردم را به قدرت برسانند و با قدرت دادن به افراد لایق، مدیر و مدبر قدرت را به خدمت خود در آورند.
البته دشمنان ملت ایران همواره در گمراه کردن مردم و انتخاب افراد نالایق بسیار کوشیده اند و در ایجاد سرخوردگی مردم راه های بسیاری را امتحان کرده اند اما در کل به هدفشان نرسیده اند.
مردم همیشه همه مشکلات و ظلم ها را می‌بینند، می‌فهمند اما برای حفظ آرمان های انقلاب رنج را به خود پذیرفته اند. اما فرصت تازه را نباید از دست داد و باید با تفکری سازنده افرادی را انتخاب کنیم که هم دشمنان و هم قدرت طلبان ناکارآمد از حضورشان ناامید شوند.
مردم باید تمام راه ها و منافذی که منفعت طلبان در گذشته با لابی گسترده و هزینه های فراوان چند روزه انتخابات برای به دست آوردن کرسی های قدرت انجام داده اند را ببندند.
باید نمایندگانی بر مسندهای مدیریت حضور داشته باشند که به قدرت در خدمت مردم ایمان داشته باشند، نه اینکه به دنبال کسب منافع شخص خود باشند. بر همین اساس بدون جناح بندی سیاسی باید وحدت شکل گیرد تا مردم تمامی افراد ناکار آمد ادوار گذشته را کنار بزنند، لازم به ذکر است مردم خود شعور انتخاب دارند.
افراد دارای تخصص مدیریت که دارای تعهد کافی هستند و معتقد هستیم که آن ها توانایی انجام خدمت صادقانه را دارند باید برای کرسی های قدرت انتخاب شوند.
ارتباط با قدرت از دو وجه قابل بررسی است نخست برخی قدرت را یک هدف می دانند که باید به آن دست یافت تا به آسایش مالی و دنیوی رسید.
دوم برخی استفاده از قدرت را در راستای رساندن یک خیر به عموم مردم می دانند لذا افراد گروه دوم نظر مردم است.
از این رو افراد و جناح هایی که در فکر کاهش مشارکت حداکثری مردم هستند و سعی در کاهش قدرت نظام دارند و از سویی با هزینه کردهای زیاد در صدد حفظ یا گرفتن صندلی قدرت هستند و حتی روزنه ای برای ورود افراد خلاق، کارآمد، مدیر ، حقوقدان و دلسوز ایجاد نمی کنند را کنار بزنیم تا شرایط رفاه، آسایش و اقتصادی پویا را رقم بزنیم. فرقی ندارد انتخابات شورای شهر باشد یا انتخابات ریاست جمهوری و یا ... مهم انتخاب فرد یا افراد اصلح است تا شرایط مناسبی برای شادی آفرینی در جامعه شهری و روستایی ایجاد شود. و من الله التوفیق.
نویسنده: محسن بازرگان کارشناس ارشد معماری

303220