درخشش دانش آموزان البرزی در مرحله دوم المپیاد‌های علمی کشور

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز خبر از راهیابی ۳۵۱ دانش آموز این استان به مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزی سال ۱۴۰۰ کشور داد و گفت: این تعداد از بین یک هزار و ۷۱۳ دانش آموز شرکت کننده البرز در مرحله اول پذیرش شدند.
تصویر درخشش دانش آموزان البرزی در مرحله دوم المپیاد‌های علمی کشور

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، سالار قاسمی خاطرنشان کرد: از بین یک هزار و ۷۱۳ دانش آموز شرکت کننده البرز در مرحله اول المپیاد‌های علمی کشور ۳۵۱ دانش آموز آنان برای رقابت در مرحله دوم پذیرش شدند.
وی اضافه کرد: در این دوره از رقابت‌های علمی ۲۰۱ دانش آموز پسر و ۱۵۰ دانش آموز دختر پذیرفته شدند.
وی از البرز به عنوان سرزمین استعداد‌ها یاد کرد و بیان داشت: دانش آموزان این استان در بیشتر مسابقات و جشنواره‌های کشوری و جهانی پیشرو هستند.
قاسمی هدف از برگزاری المپیاد‌های علمی دانش‌آموزی را ایجاد تکاپوی آموزشی در مدارس، شناسایی و انتخاب دانش آموزان با استعداد و دارای توانمندی‌های ذکر کرد.
این مسئول با بیان اینکه آزمون مرحله اول المپیاد‌های علمی به صورت سراسری در اسفندماه ۹۹ برگزار شد، افزود: المپیاد علمی دانش آموزان در رشته‌های ادبی، جغرافیا، ریاضی، زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک، رایانه، نجوم و اختر فیزیک، علوم زمین، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، تفکر و کارآفرینی، اقتصاد و مدیریت و پژوهشی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این آزمون ویژه دانش آموزان دختر و پسر سال دوم و سوم متوسطه دوره دوم است، عنوان کرد: برگزیدگان مرحله اول المپیاد‌ها در آزمون مرحله دوم که در مراکز استان‌ها برگزار شد شرکت کردند و پس از موفقیت دراین مرحله به مرحله کشوری معرفی شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در پایان اظهار داشت: سال گذشته دانش اموزان البرزی ۱۹مدال رنگارنگ طلا، نقره و برنز در المپیاد‌های علمی کشور را برای استان البرز به ارمغان آوردند.

285369