فرماندار رشت:

رسانه ها باید سطح پویایی جامعه را درکنترل بیماری کرونا به حداکثر برسانند

فرماندار رشت با بیان اینکه ویروسی که با آن مواجهه هستیم از ابتدا بارها جهش پیدا کرده و تغییر ساختارش، درمانش را پیچیده ساخته است، گفت: باید بدانیم تنها راه بازگشت به زندگی عادی گذشته، رعایت با جدیتِ کامل پروتکلهاست و این از طریق تذکر، برخورد، جریمه و پلمپ به دست نمی آید و باید بتوانیم با ارائه راهکارهایی، حساسیتها نسبت به چگونگی مقابله با ویروس را در همه لایه های جامعه ایجاد کنیم و این مسئولیتی است که بر عهده رسانه ها قرار داده شده تا با اطلاع رسانی های عمومی و آگاهی بخشی و استفاده از بیان و ادبیات اثرگذار، سطح پویایی جامعه را درکنترل بیماری کرونا به حداکثر برسانند.
تصویر رسانه ها باید سطح پویایی جامعه را درکنترل بیماری کرونا به حداکثر برسانند

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، مهندس علی فتح اللهی در جلسه ستاد کرونای رشت با ابراز تاسف نسبت به اینکه از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون شمار زیادی از سرمایه انسانی کشورمان، با توانمندیها و تخصصهای مختلف را بر اثر بیماری کرونا از دست داده ایم، گفت: همه ما باید سلامت جامعه را در اولویت برنامه های زندگی روزانه خود قرار دهیم، اما همچنان شاهد آن هستیم که شمار زیادی از شهروندانمان نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی بی تفاوت هستند و همین سبب شده مسئولان علی رغم میل باطنی شان در کنترل محدودیت ها از قوه قهریه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون استان از لحاظ شدت شیوع بیماری کرونا در سراشیبی قرار گرفته، گفت: این به معنای آن نیست که رعایت دستور العملهای بهداشتی به پایان رسیده است. آنچه امروز شاهدش هستیم با عادی انگاری ایجادشده و با تکرار آن، شرایط را برای خود و اقتصادمان سخت تر نکنیم.

فرماندار رشت با اشاره به مصوبه جدید ستاد ملی کرونا، پیرامون کنترل بازار گفت: سازمان صمت و اصناف با ترکیب مشخص شده توسط ستاد ملی کرونا و همچنین کارگروهی ویژه با محوریت معاونت بهداشت و درمان، عهده دار نظارت بر رعایت پروتکلهای بهداشتی واحدهای صنفی شهرستان هستند.

وی همچنین با اشاره به ماه مبارک رمضان و شلوغ شدن نانوایی ها در ساعات نزدیک به افطار گفت: ایجاد صفهای طولانی تر بمنظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی در نانوایی ها، نیاز به تذکر مکرر نانوایان به مشتریان خود را دارد که باید توسط اصناف به این واحدهای صنفی اعلام شود.

فتح اللهی در خصوص بازدید از بانکها به منظور نظارت بر رعایت پروتکلها و شیفت بندی کارکنان، از ناظران خواست که در بازدیدهای سرزده خود اگر با اشکالاتی مواجه شدند بطور مستقیم به فرمانداری منعکس کنند.

وی با بیان اینکه تعطیلی مکانهای عمومی، پاساژهای سربسته و تفرجگاه ها، با توجه به وضعیت قرمز شهرستان نیاز به ابلاغ ندارد، از شهرداران خواست تا خود نظارت و کنترل آنرا بر عهده بگیرند.

فرماندار رشت با تذکر اینکه مصوبات باید عملیاتی شود بار دیگر از سازمان ورزش و جوانان خواست به منظور تسریع در امر واکسیناسیون شهروندان سالنهای دیگری را نیز به معاونت بهداشت و درمان معرفی کند.

فتح اللهی در خصوص مراجعات شماری از بازاریان به اتاق اصناف مبنی بر درخواست جلوگیری از برگشت خوردن چکها در تعطیلات اجباری کرونا، گفت: با توجه به اینکه چک مساله ای دو سویه در بازار است که با وصول نشدن آن یک طرف متضرر میشود و این ضرر در نهایت شامل کلیه معاملات اصناف و بازاریان خواهد شد از طرفی چون تعاملی است بیرون از دستگاه دولتی، و اعمال محدودیت از طرف بانک به طور مستقیم ممکن نیست، لازم است بحثهای کارشناسی دقیقی پیرامون آن صورت پذیرد تا بتوان راهکارهایی قانونی برای حل این مشکل ارائه کرد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان اینکه ویروسی که با آن مواجهه هستیم از ابتدا بارها جهش پیدا کرده و تغییر ساختارش، درمانش را پیچیده ساخته است، گفت: وقتی جهش انگلیسی ویروس کووید 19 اعلام شد، تصور نمیکردیم پای آن به کشورمان باز شود اما میبینیم که چگونه کل کشور را تحت شعاع خود قرار داده و حالا با جهش هندی ویروس روبرو هستیم، پس باید خطرناک بودن این ویروسِ همچنان ناشناخته را بپذیریم.

وی افزود: باید بدانیم تنها راه بازگشت به زندگی عادی گذشته، رعایت با جدیتِ کامل پروتکلهاست و این از طریق تذکر، برخورد، جریمه و پلمپ به دست نمی آید و باید بتوانیم با ارائه راهکارهایی، حساسیتها نسبت به چگونگی مقابله با ویروس را در همه لایه های جامعه ایجاد کنیم و این مسئولیتی است که بر عهده رسانه ها قرار داده شده تا با اطلاع رسانی های عمومی و آگاهی بخشی و استفاده از بیان و ادبیات اثرگذار، سطح پویایی جامعه را درکنترل بیماری کرونا به حداکثر برسانند.

285012