پای گلایل به چهارمحال بختیاری باز شد

معاون امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: کشت گل گلایول برای اولین بار در استان در سطح پنج هکتار انجام شد، در صورت مطلوب بودن نتیجه از سال آینده کشاورزان به کشت این گل شاخه بریده دعوت می‌شوند.
تصویر پای گلایل به چهارمحال بختیاری باز شد

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، ابراهیم شیرانی ششم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران این استان از کشت گل گلایول برای اولین بار در استان خبر داد و اظهار کرد: این گل شاخه بریده از خانواده زنبق است که در سطح پنج هکتار از اراضی کشاورزی استان، جزو برنامه کشت قرار گرفته است، در صورت مطلوب بودن نتیجه این کشت در استان در سال‌های آینده به‌عنوان کشت جایگزین پیشنهاد داده خواهد شد.

معاون امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عموما گل گلایول در استان‌های جنوبی و گرمسیری در اواخر فصل پاییز کشت می‌شود، گفت: این گیاه پس از طی زمان رشد حدودا ۸۰ روزه در اوایل فصل بهار برداشت می‌شود.

وی ادامه داد: باتوجه به سردسیر بودن چهارمحال و بختیاری زمان کشت گل گلایول پس از رفع سرمای بهاره در اردیبهشت انجام شد، در هر هکتار حدود ۳۰۰ هزار پیاز گل گلایول مورد کشت واقع می‌شود و پیش‌بینی می‌شود از این سطح حدود یک و نیم میلیون گل شاخه بریده برداشت شود.

شیرانی با بیان اینکه میزان تابش نور، دمای هوای خنک در تابستان و ارتفاع بالای چهارمحال و بختیاری موجب افزایش کیفیت گل گلایول تولیدی می‌شود، عنوان کرد: اگر کیفیت گل تولیدی بالا باشد، می‌توان آن را به کشورهای خارجی صادر کرد و ارزآوری نیز به همراه دارد.

معاون امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اگر نتایج کشت گل گلایول در استان مطلوب ارزیابی شد، از سال آینده متقاضیان برای کشت این گل شاخه بریده دعوت می‌شوند و می‌تواند اشتغال و ارزآوری را به‌همراه داشته باشد.

منبع:ایسنا

284972