مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی گیلان خبر داد؛

رهاسازی آب سد سفید رود از فردا/ کشاورزان نسبت به نشاء شالیزارها اقدام نمایند

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی گیلان از آغاز رهاسازی آب کشاورزی سد سفیدرود از فردا خبر داد و گفت: شالیکاران از زمان رهاسازی آب به مدت ٢٠ روز پیوسته فرصت دارند تا نسبت به نشاء شالیزارها اقدام کنند بعد از این زمان، آب نوبت بندی می شود.
تصویر رهاسازی آب سد سفید رود از فردا/ کشاورزان نسبت به نشاء شالیزارها اقدام نمایند

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، ابراهیم اکبرزاده روز شنبه افزود: آب منطقه ای گیلان از فردا پنجم اردیبهشت نسبت به رهاسازی آب سد سفیدرود برای کشاورزی اقدام می کند.

وی خاطر نشان کرد: شالیکاران از زمان رهاسازی آب به مدت ٢٠ روز پیوسته فرصت دارند تا نسبت به نشاء شالیزارها اقدام کنند بعد از این زمان، آب نوبت بندی می شود.

اکبرزاده با بیان اینکه ٢٠ روز فرصت خوبی است تا شالیکاران استان نسبت به نشاء شالیزارهای خود اقدام کنند، اضافه کرد: با توجه به دمای بالای هوا در استان گیلان شالیکاران نسبت به هواگیری خزانه های برنج اقدام کنند.

بر اساس تقویم زارعی کشاورزان باید از پنجم اردیبهشت ماه جاری نشاء شالیزارهای خود را آغاز کنند.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌ های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

بیشترین اراضی شالیکاری گیلان در شهرستان‌های رشت و صومعه سرا واقع است.

منبع: ایرنا

284477

مطالب مرتبط