عدم استقبال کشاوزران از بیمه کشاورزی/ دولت متعهد شد به پرداخت70 درصد از حق بیمه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به مشکلات و چالش‌های فصل زراعی پیش رو و عدم استقبال کشاورزان از بیمه کشاورزی گفت: دولت متعهد شده تا یارانه بیمه ۱۴۵ هزار هکتار از اراضی شالی‌کاری گیلان را متقبل شود به‌گونه‌ای که ۷۰ درصد حق بیمه را خود و ۳۰ درصد را کشاورز پرداخت کند.
تصویر عدم استقبال کشاوزران از بیمه کشاورزی/ دولت متعهد شد به پرداخت70 درصد از حق بیمه

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، امیر مرادی امروز با اشاره به وضعیت تأمین آب زراعی اراضی شالی‌کاری در گیلان، اظهار کرد: بارندگی در مدت مشابه امسال نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد کمتر بوده و علاوه بر آن به سبب وزش بادهای گرم دما هوای نیز طی این مدت دو درجه در مقایسه با مدت مشابه پیش، افزایش‌یافته است.

وی با اذعان به اینکه تغییرات اقلیمی عاملی مهمی در تأمین و توزیع آب کشاورزی محسوب می‌شود، افزود: امسال با جنوبی شدن جریانات هوایی، برف در کوهستان زودتر از گذشته آب شد و ما توصیه به استفاده حداکثری از آب‌های سطحی کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به لایه روبی انهار در گیلان، گفت: با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده، لایه روبی انهار و کانال‌ها در سراسر استان انجام‌شده و این مهم در تلف شدن بیش‌ازپیش آب بسیار مؤثر بوده است و علاوه بر آن ۳۰ هزار هکتار از آب‌بندان های استان نیز لایروبی شدند.

مرادی با تأکید بر اینکه در استان کمبود آب نداریم، تصریح کرد: در استان تقویم زراعی تعریف‌شده و همه کشاورزان ملزم به رعایت کشاورزی بر اساس تقویم زراعی هستند؛ تأکید می‌کنیم کشت خارج از تقویم زراعی در گیلان انجام نشود.

وی با اذعان به اینکه کم‌کاری به‌هیچ‌وجه در استان درزمینه تأمین آب زراعی وجود ندارد، افزود: همه ازجمله نمایندگان مجلس باید کمک کنند تا اعتبارات مکفی در گیلان به جهت برق‌دار کردن اراضی کشاورزی و بهره‌وری از چاه‌ها و تأمین آب، جذب شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان همچنین به موضوع عدم استقبال کشاورزان از بیمه کشاورزی اشاره کرد و افزود: دولت متعهد شده تا یارانه بیمه ۱۴۵ هزار هکتار از اراضی شالی‌کاری گیلان را متقبل شود به‌گونه‌ای که ۷۰ درصد حق بیمه را خود و ۳۰ درصد را کشاورز پرداخت کند.

مرادی بابیان اینکه باوجود تنش آبی، سرما و گرما ممکن هست در استان خسارت‌هایی داشته باشیم ازاین‌رو کشاورزان باید رنج برنج خود را بیمه کنند، گفت: سال گذشته تنها دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان تحت پوشش بیمه بود و توانستند بیمه خسارت دریافت کنند و امسال نیز تنها 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزان بیمه‌شده‌اند.

منبع: فارس

284349

مطالب مرتبط