فرماندار لنگرود؛

کشاورز نباید دچار تنش آبی شود

فرماندار لنگرود با تاکید بر اینکه کشاورز ما نباید دچار تنش آبی شود، گفت: هر کاری که لازم است انجام گیرد تا منابع آب زراعی احیا، حفظ و تقویت شود.
تصویر کشاورز نباید دچار تنش آبی شود

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، رحیم حیدری امروز در جلسه ستاد شورای حفاظت از منابع آب زراعی که در فرمانداری برگزار شد، با اشاره به 9000 هکتار اراضی کشاورزی در این شهرستان اظهار کرد: امسال به دلیل عدم وجود برف در نقاط کوهستانی با تنش آبی در زمان زراعت مواجه خواهیم بود زیرا میزان دبی ورودی آب به سد حدود یک دوم نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود با این وضعیت بعد از اردیبهشت رودخانه‌ها خشک شوند لذا باید برنامه‌ریزی شود تا هر نهادی با نگاه تخصصی برای حل این مشکل اقدام کند.

فرماندار شهرستان لنگرود گفت: باید امور مربوط به کشاورزی تا اسفندماه، قبل از شروع فصل بهار و کار زراعی انجام گیرد، اگر اعتبار و پول نیست باید با اراده و همت مسائل را پیش ببریم.

حیدری با تاکید بر اینکه کشاورز ما نباید دچار تنش آبی شود، بیان کرد: هر کاری که لازم است انجام گیرد تا منابع آب زراعی احیا، حفظ و تقویت شود، امور لازم در دستورکار قرار گیرد تا کشاورزان دغدغه تامین آب زراعی را نداشته باشند.

وی اضافه کرد: به کشاورزان هم توصیه می‌کنیم که چاه‌های آب کشاورزی را بازسازی یا تعمیر کنند تا با شروع کار زراعی دچار مشکل یا رانش نشویم.

منبع: ایسنا

280585