رتبه برتر کتابداران گیلانی در طرح کشوری «مأموریت کتابخانه من»

مدیر کل کتابخانه های گیلان از کسب مقام‌های برتر نخستین مرحله طرح «مأموریت کتابخانه من» توسط دو کتابدار گیلانی خبر داد.
تصویر رتبه برتر کتابداران گیلانی در طرح کشوری «مأموریت کتابخانه من»

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، پریسا کرمی با اشاره به تعیین اهداف کتابخانه‌های عمومی کشور اعم از مأموریت، چشم‌انداز و ارزش و ابلاغ آن، اظهار کرد با توجه به این موضوع مسیر برنامه‌ریزی راهبردی برای کتابخانه‌های عمومی ایجاد شد.

وی افزود: در همین راستا طرح «مأموریت کتابخانه من» به عنوان نخستین گام برای تحقق عملیاتی این اهداف در گستره ملی اجرا شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه در مرحله نخست این طرح، کتابخانه‌های داوطلب راه‌یافته به این طرح در زمستان سال گذشته در تعامل با دفتر برنامه‌ریزی نهاد و اساتید مدعو، آموزش‌های تخصصی فشرده و مشاوره لازم را برای رسیدن به مأموریت ویژه خود را دریافت کردند، ادامه داد: مستندات لازم برای آن تدوین و با حضور فعال و مشتاقانه در گروه‌های همفکری و یادگیری مستمر، در جریان بهبود زندگی جمعیت خدمت‌گیر کتابخانه خود حرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه در پایان این مرحله ۲۴ کتابخانه موفق شدند این طرح را با موفقیت طی کنند، افزود: بر اساس داوری نتایج پروژه پایانی ۱۰ کتابخانه به عنوان کتابخانه برتر معرفی شدند که در این میان «حسن هاشمی» مسئول کتابخانه عمومی علی بن ابیطالب لوندویل شهرستان آستارا و «صمد رهبریار» مسئول کتابخانه عمومی سیار قاصدک رشت با کسب امتیازات لازم در رده‌های ۸ و ۱۰ این رتبه بندی قرار گرفتند.

کرمی ادامه داد: شخصی‌سازی مأموریت کتابخانه، تحلیل مأموریت‌های کتابخانه‌ای، شناسایی زمینه و ذینفعان کتابخانه، بررسی جمعیت خدمت‌گیر کتابخانه، استقرار کارگروه برنامه‌ریزی کتابخانه، طراحی خدمت در کتابخانه، تست خدمت و اجرای آن، برآمد محوری و سنجی خدمات کتابخانه‌ها، توافق داخلی و خارجی بر مأموریت کتابخانه و اطلاع‌رسانی آن از مهم‌ترین مباحث این دوره بوده است.

لازم به ذکر است؛ بر اساس موافقت دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی با ادامه این طرح، پس از برگزاری جلسه اختتامیه این دوره در بهار ۱۴۰۰، مراحل بعدی برای دیگر مسئولان کتابخانه‌های عمومی داوطلب نیز اجرا می‌شود.

منبع: مهر

283754

مطالب مرتبط