مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان خبر داد:

افتتاح کتابخانه عمومی پروفسور «مریم میرزاخانی» در صومعه سرا

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به بهره برداری دومین کتابخانه ویژه «مادر و کودک» در صومعه سرا گفت: کتابخانه عمومی پروفسور «مریم میرزاخانی» شهر صومعه سرا ۲۱ اردیبهشت ماه و با رعایت کلیه شیوه نامه‌های بهداشتی و بدون انجام تشریفات مرسوم افتتاح می‌شود.
تصویر افتتاح کتابخانه عمومی پروفسور «مریم میرزاخانی» در صومعه سرا

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، پریسا کرمی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ادامه رویکرد ایجاد فضاهای ویژه مطالعه برای مادران و کودکان در گیلان، دومین کتابخانه عمومی شهر صومعه سرا ویژه مادر و کودک افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه این کتابخانه عمومی که به عنوان دومین کتابخانه ویژه مادر و کودک استان گیلان شناخته می‌شود، افزود: همچنین این کتابخانه سومین کتابخانه مدرسه استان گیلان نیز خواهد بود که با همکاری دو مجموعه نوسازی و تجهیز مدارس و کتابخانه های عمومی استان گیلان به بهره برداری خواهد رسید.

کرمی با بیان اینکه این مرکز فرهنگی در فضایی به مساحت ۱۲۰ متر مربع از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان طی سال گذشته در اختیار اداره کل کتابخانه‌ها قرار گرفت، ادامه داد: این مرکز پس از انجام مراحل تجهیز امکانات ویژه، استاندارد سازی و اختصاص کتاب و منابع آموزشی به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: کتابخانه عمومی پروفسور «مریم میرزاخانی» شهر صومعه سرا ساعت ۹ صبح روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه و با رعایت کلیه شیوه نامه‌های بهداشتی با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، فرماندار شهرستان صومعه سرا و جمعی از مسئولین این شهرستان بدون انجام تشریفات مرسوم افتتاح می‌شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان اضافه کرد: ارائه خدمات ویژه به مادران و کودکان عضو این کتابخانه شامل برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی و برنامه‌های فرهنگی نظیر قصه گویی، خوانش متون کهن، برنامه‌های آموزشی دینی و قرآنی، فرزند پروری، شعرخوانی، بازی‌های فکری و آموزش خواندن کتاب از اهداف مهم ایجاد این کتابخانه خواهد بود.

شهرستان صومعه سرا هم اکنون دارای ۵ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۱ کتابخانه عمومی مشارکتی است.

منبع: مهر

287249

مطالب مرتبط