عدم همکاری شهرداری دوگنبدان با اداره کل استان کهکیلویه و بویراحمد برای استفاده از آسانسورهای استاندارد

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداری دوگنبدان همکاری لازم با این اداره کل در استان ندارد به گونه ای که در این شهر گواهی پایان کار برای ساختمان ها صادر می شود اما از این اداره کل برای نصب و راه اندازی آسانسورهای استاندارد استعلام گرفته نمی شود.
تصویر عدم همکاری شهرداری دوگنبدان با اداره کل استان کهکیلویه و بویراحمد برای استفاده از آسانسورهای استاندارد

به گزارش سایت خبری پرسون از کهکیلویه و بویراحمد، بهمن رحمتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شهرداری دوگنبدان هیچ گونه همکاری برای استاندارد سازی آسانسورها در ساختمان های این شهر ندارد و در صورت بروز مشکل برای مردم مسوولیت هرگونه حادثه احتمالی به عهده این شهرداری خواهد بود.

وی از شهرداران کهگیلویه و بویراحمد خواست برای الزام کارفرمایان به ارائه تایید ایمنی و کیفیت آسانسور هنگام صدور پایان کار ساختمانی بکوشند زیرا پای سلامت مردم درمیان است.

رحمتی بیان کرد: در سال های گذشته یکی از چالش ها در ساخت و سازها حتی ساختمان های دولتی و ادارات در خصوص نصب آسانسورهای غیراستاندارد در این استان بود که هم اینک استعلامات لازم در این خصوص در شهرستان های مختلف استان به ویژه شهرستان بویراحمد به دقت انجام می شود.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پنج هزار و ۵۷۰ مورد بازرسی و افزون بر ۱۵۰ مورد نمونه برداری در قالب طرح طاها( طرح اجرای هماهنگ استاندارد ) در سال گذشته از بازار عرضه این استان انجام شده است.

بهمن رحمتی ادامه داد: مردم می توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی شماره پروانه استاندارد درج شده بر روی کالاها و فرآورده ها به سامانه پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ از زمان اعتبار پروانه استاندارد و سایر مشخصات کالا مطلع شوند.

منبع: ایرنا

283729

مطالب مرتبط