بررسی کیفیت کالاهای پرمصرف ماه رمضان در اداره استاندارد بوشهر

مدیرکل استاندارد بوشهر گفت: در قالب طرح "طاها" کیفیت کالای پرمصرف ماه مبارک رمضان توسط کارشناسان این اداره کل بررسی می‌شود.
تصویر بررسی کیفیت کالاهای پرمصرف ماه رمضان در اداره استاندارد بوشهر

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، محمدرحیم بهره‌مند روز شنبه به رسانه‌‏ها اعلام کرد: طرح طاها(طرح اجرای هماهنگ استانداردها) ویژه ماه مبارک رمضان مانند سال های گذشته با مشارکت کارشناسان این اداره کل در بازار این استان در حال اجرا است و تا پایان این ماه ادامه می‏‌یابد.

وی بیان کرد: این طرح یکی از اقدام‌های سازمان ملی استاندارد در سطح کشور است که در زمینه بازرسی و نمونه برداری از کالاهای مشمول استاندارد اجباری اجرا می‌شود.

بهره‌مند اظهار داشت: پارسال در اجرای این طرح نزدیک به هفت هزار و ۷۰۰ بازرسی از مراکز توزیع و عرضه کالا صورت گرفت.

وی افزود: طرح طاها در ماه مبارک رمضان به منظور آزمون و کنترل کیفی کالاهای پرمصرف مانند انواع فرآورده‌های لبنی ، قند، شکر، روغن سرخ کردنی، آرد گندم و چای سیاه صورت می‌گیرد.

بهره‌مند با تاکید بر اینکه سلامت و کیفیت فرآورده‌های غذایی نقشی مهم در سلامت روزه داران دارد، عنوان کرد: با نمونه‌برداری از این فرآورده‌ها از سلامت آنها اطمینان حاصل می‌شود و مردم می‌توانند با اطمینان خاطر بیشتری کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی بیان کرد: به همه مصرف کنندگان توصیه می‌‎شود برای بررسی اصالت پروانه کاربرد علامت استاندارد کد ۱۰رقمی زیر علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ بفرستند و از وضعیت پروانه، نوع محصول و نام واحد تولیدی اطلاع پیدا کنند.

منبع:ایرنا

284402