کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

موضع برتر مقاومت یمن/ شروط انصارالله برای پایان جنگ

انصارالله شروط بلامنازعی را برای صلح طرح کرده است و در شرایطی این شروط را برای صلح و پایان جنگ قرار داده که در حال حاضر از لحاظ دفاعی و جنگی در مناطق یمن دست برتر را دارد و حملات مکرر به آرامکو، مناطق مختلف و قلب استراتژیک عربستان شرایط را برای رژیم آل‌سعود سخت کرده است.
تصویر موضع برتر مقاومت یمن/ شروط انصارالله برای پایان جنگ

عماد نجار کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص اهمیت دستاوردهای پیروزمندانه کمیته مقاومت یمن بیان داشت: منطقه مأرب یکی از مناطق بسیار مهم و کلیدی برای مبارزین، نیروهای مردمی و انصارالله به حساب می‌آید. مأرب به طور منطقه‌ای و استانی در حال پاکسازی است و از وجود تروریست‌ها خالی می‌شود. در ماه‌های گذشته نیز مناطق اطراف مأرب به طور کامل پاکسازی شده است.

نجار افزود: آنچه که در حال حاضر برای نیروهای مردمی و ارتش یمن حائز اهمیت است آزادسازی کامل این استان سوق الجیشی است چرا که نیروهای تروریست و ائتلاف همراه رژیم آل سعود هنوز بخش‌هایی از این منطقه را در تصرف خود دارند.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از کشورهای غربی سعی دارند با ایجاد ارتباط و رایزنی‌ها شرایطی را برای آزاد کردن این تروریست‌ها از این مناطق فراهم کنند. نیروهای مردمی و ارتش یمن شرایطی را برای این آزادسازی عنوان کرده‌اند که نشان از دست بالا بودن مقاومت مردم یمن در این حمله و جنگ تحمیلی به مردم بی‌دفاع یمن است.

بسیاری از کشورهای غربی سعی دارند با ایجاد ارتباط و رایزنی‌ها شرایطی را برای آزاد کردن تروریست‌ها از مناطق یمن فراهم کنند. نیروهای مردمی و ارتش یمن شرایطی را برای این آزادسازی عنوان کرده‌اند که نشان از دست بالا بودن مقاومت مردم یمن در این حمله و جنگ تحمیلی به مردم بی‌دفاع یمن است

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: انصارالله تا به حال چندین بار برای مذاکرات صلح حاضر شده و توافقاتی نیز صورت گرفته است اما همواره این توافقات از سوی رژیم آل سعود و ائتلاف همراهش نقض شده و آن‌ها جنایات خود را با شدت بیش‌تری ادامه داده‌اند.

نجار ادامه داد: انصارالله با داشتن چنین تجربه‌ای شروط بلامنازعی را طرح کرده است که آن‌ها باید با در نظر گرفتن این شروط و رعایت قوانین، حقوق ملت یمن را که از نظر شورای امنیت و حتی قوانین و قطعنامه‌های سازمان ملل نیز مورد تأیید قرار گرفته است، رعایت کنند.

وی تشریح کرد: آنچه که مسلم است این است که در حال حاضر رژیم آل سعود دست از تجاوزات خود بر نمی‌دارد و حاضر نیست به طور علنی شکست خود را بپذیرد و قصد دارد با یک اقدام پیشگیرانه و با یک صلح دست بالا از سمت عربستان، این موضوع را به پایان برساند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار داشت: انصارالله در شرایطی این شروط را برای صلح و پایان جنگ قرار می‌دهد که در حال حاضر از لحاظ دفاعی و جنگی در مناطق یمن دست برتر را دارد و حملات مکرر به آرامکو، مناطق مختلف و قلب استراتژیک عربستان شرایط را برای رژیم آل‌سعود سخت کرده است.

عماد نجار در پایان گفت: قطعاً یمنی‌ها در این شرایط پیروز خواهند شد و رژیم آل‌سعود باید این شرایط را که پایان کامل جنگ، قطع محاصره و همچنین عدم تکرار تصرف و حمله به مناطق یمن است، بپذیرد.

281704

مطالب مرتبط