مرکز حقوق بشری در یمن اعلام کرد:

جدیدترین آمار از جنایات سعودی در یمن؛ حدود ۴۴ هزار شهید و زخمی

یک مرکز حقوق بشری در یمن اعلام کرد که به دنبال تجاوز نظامی سعودی به این کشور تاکنون بیش از ۱۷ هزار نفر شهید و قریب به ۲۸ هزار تَن زخمی شده اند.
تصویر جدیدترین آمار از جنایات سعودی در یمن؛ حدود ۴۴ هزار شهید و زخمی

به گزارش سایت خبری پرسون، مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» امروز سه شنبه گزارشی را در خصوص آمار جنایات عربستان سعودی و متحدانش علیه مردم بی دفاع و بی گناه یمن طی ۶ سال گذشته منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، این مرکز حقوق بشری اعلام کرده است: از زمان آغاز تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن تاکنون ۱۷ هزار و ۹۷ نفر به شهادت رسیده‌اند که در میان آنها نام قریب به ۴ هزار کودک یمنی به چشم می‌خورد.

مرکز مذکور همچنین عنوان کرده است که از زمان آغاز حملات سعودی به یمن تاکنون قریب به ۲۷ هزار و ۵۰۰ تَن نیز به شدت مجروح شده‌اند که در میان آنها نام بیش از ۴ هزار کودک یمنی وجود دارد.

در بخش دیگری از گزارش مرکز «عین الانسانیه» آمده است که سعودی‌ها در طول این مدت ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۴ هزار و ۷۶۴ پل و جاده و ۳۰۷ نیروگاه برق را تخریب کردند. کما اینکه ۵۵۱ ایستگاه ارتباطی و ۲ هزار و ۲۲۸ مخزن آب را هدف قرار دادند.

مرکز حقوق بشری مذکور همچنین در گزارش خود تأکید کرده است: ائتلاف سعودی در ۶ سال گذشته موجب تخریب و وارد آمدن خسارت به ۳۹۵ کارگاه و کارخانه، ۱۱ هزار و ۳۸۷ مرکز تجاری و ۲۹۲ کامیون حمل سوخت شده است.

همچنین طبق آمار این مرکز حقوق بشری، بیش از ۵۷۰ هزار خانه مسکونی، هزار و ۴۱۳ مسجد، ۳۹۰ بیمارستان و درمانگاه، هزار و ۱۰۲ مدرسه و آموزشگاه و نیز ۷ هزار و ۱۹۱ زمین کشاورزی توسط عربستان سعودی تخریب شدند.

منبع: مهر

278667