تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

واکنش سازمان ملل به دستاوردهای اخیر انصارالله در جبهه مأرب

با توجه به دستاوردهای اخیر میدانی انصارالله در جبهه مأرب و پیشرفت‌های گسترده‌ای که داشته است، سازمان ملل متحد طبق روال گذشته به تکاپو افتاده تا از این پیشروی‌ها جلوگیری کند و همچنان نقش خود را در خدمت‌رسانی به ایالات متحده آمریکا و متحدانش ایفا کند.
تصویر واکنش سازمان ملل به دستاوردهای اخیر انصارالله در جبهه مأرب

علیرضا تقوی نیا تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص رویکرد سازمان ملل در قبال جنگ یمن اظهار داشت: متأسفانه در 6 سال اخیر رویکرد سازمان ملل متحد در قبال یمن رویکرد عادلانه‌ای نبوده و هیچ گام مثبت، سازنده و قاطعی برای مقابله با تجاوز سعودی به یمن برنداشته است.

تقوی نیا ادامه داد: دبیرکل سازمان ملل متحد آقای بان‌کی‌مون اعلام کرد که با توجه به این‌که از عربستان مساعدت مالی دریافت می‌کنیم نمی‌توانیم این کشور را در لیست ناقضان حقوق کودکان و حقوق بشر قرار دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به دستاوردهای اخیر میدانی انصارالله در جبهه مأرب و پیشرفت‌های گسترده‌ای که داشته است، سازمان ملل متحد طبق روال گذشته به تکاپو افتاده تا از این پیشروی‌ها جلوگیری کند و همچنان نقش خود را در خدمت‌رسانی به ایالات متحده آمریکا و متحدانش ایفا کند.

بانکی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد: با توجه به مساعدت‌های مالی ‌که از عربستان دریافت می‌کنیم نمی‌توانیم این کشور را در لیست ناقضان حقوق کودکان و حقوق بشر قرار دهیم

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا بیان کرد: دولت صنعا با توجه به تجربه‌ای که در 6 سال گذشته به دست آورده و با تکیه بر توان داخلی توانسته است تا حد زیادی بر مشکلات فائق بیاید و این اعتراضات سازمان ملل را اعتراضات عادلانه و معقولی نمی‌داند بلکه آن را یک ابزار سیاسی برای توقف پیشروی‌های یمن می‌داند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: متأسفانه سازمان ملل از ابتدای بحران، طرف ائتلاف متجاوز را گرفت و حتی شورای امنیت سازمان ملل بر خلاف واقعیت‌های میدانی عهدنامه‌ای را در حمایت از دولت مستعفی تصویب کرد.

علیرضا تقوی نیا در پایان گفت: تنها امید ائتلاف متجاوزان و حامیان غربی آن این بود که از طریق به گروگان گرفتن معیشت یمن، تحت محاصره قرار دادن و سختی دادن به مردم این کشور بتوانند حمایت مردمی از دولت نجات ملی و انصارالله را تضعیف کنند اما این یمنی‌ها هستند که ابتکار عمل را در دست دارند و روز به روز در حال تصرف نقاط راهبردی و استراتژیک هستند و شهر مأرب که مهم‌ترین جبهه جنگ طی 6 سال اخیر بوده است در محاصره کامل قرار گرفته و سقوط این شهر به معنای سقوط دومینو وار سایر جبهه‌های متجاوزان است.

278302