نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌و‌گو با پرسون؛

تقویت تولید منجر به کاهش تاثیر تحریم‌ها می‌شود/ موضوعیت تحریم بنزین از بین رفت

یک نماینده مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: مساله اساسی در افزایش قدرت اقتصادی و کاهش تاثیر تحریم‌ها، تقویت تولید در بخش کشاورزی، صنعتی و حتی تولید خدمات واقعی مورد نیاز است. این موارد، اقتصاد ایران را تقویت، ارزش پول ملی را بالا برده و نیاز‌های کشور را تامین و نیاز به دیگران را رفع می‌‌کند.
تصویر تقویت تولید منجر به کاهش تاثیر تحریم‌ها می‌شود/ موضوعیت تحریم بنزین از بین رفت

خبرنگار اقتصادی سایت خبری پرسون، گفت‌و‌گویی با غلامحسین رضوانی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی داشته که به شرح ذیل است.

غلامحسین رضوانی بیان کرد: تاثیر تحریم‌ها در مسائل اقتصادی کشور انکارناپذیر اما میزان تاثیر آن گمانه زنی است. تاثیر تحریم‌ها با توجه به طرز برخورد و مدیریت صحیح می‌تواند خیلی کم و یا نزدیک به صفر باشد.

وی ادامه داد: در تاثیر قطعنامه‌های یک جانبه و یا چندجانبه علیه ایران، زمان موثر است‌. یعنی یک اوجی در این موارد مشاهده و سپس آثار آن به تدریج ضعیف و در نهایت محو می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: یکی از دلایلی که ممکن است آمریکا تخفیف‌های موقتی به ایران دهد، این است که آنها متوجه شکست فشار حداکثری شده اند. در واقع زمان تاثیر این تحریم‌ها منقضی و تمام شده است. اگر ایران مجدد به آمریکایی ها کمکی کند؛ تاثیر تحریم‌ها را برای آن ها تضمین می‌کند.

رضوانی تصریح کرد: کشور باید به گونه ای با تحریم‌ها رفتار کند که موضوعیت آنها خود به خود حذف شود. برای مثال، ایران سال‌های متوالی تهدید به تحریم بنزین از سوی آمریکا می‌شد که با خودکفایی در این زمینه، موضوعیت آن از یین رفت. یا این که قدرت بازدارندگی ایران، باعث شد گزینه نظامی از سوی آمریکا غیرفعال شود. بنابراین باید در زمینه اقتصادی اقدامات اساسی انجام دهیم تا مولفه‌های قدرت اقتصادی کشور تقویت و تاثیر تحریم‌ها کاهش یابد.

وی مهم ترین اقدام در جهت افزایش قدرت اقتصادی کشور را تقویت تولید دانست و گفت: مقام معظم رهبری منظومه‌ی مشخصی را در زمینه مسائل اقتصادی دنبال می‌کنند و مکررا در این نامگذاری سال‌ها همین هدف اساسی در نظر گرفته شده اما آن گونه که باید و شاید به این موضوع توجه نشده است.

این نماینده بیان کرد: مساله اساسی در افزایش قدرت اقتصادی و کاهش تاثیر تحریم‌ها، تقویت تولید در بخش کشاورزی، صنعتی و حتی تولید خدمات واقعی مورد نیاز است. این موارد، اقتصاد ایران را تقویت، ارزش پول ملی را بالا برده و نیاز‌های کشور را تامین و نیاز به دیگران را رفع می‌کند.

رضوانی در پایان تاکید کرد: زمانی که موضوعیت تحریم‌ها از بین رفت، تحریم کنندگان مشتاق حضور در ایران می‌شوند؛ زیرا نمی‌خواهند بازار ۸۵ میلیونی کشور را از دست بدهند.

280861