وضعیت قرمز و سیاه کرونا در گیلان/ حدود۶۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان گفت: بیماران بستری مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های این استان به ۵۸۵ نفر رسید که نسبت روزهای نخست نوروز رشد بیش از دوبرابری دارد.
تصویر وضعیت قرمز و سیاه کرونا در گیلان/ حدود۶۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، دکتر حسن رخ شاد روز چهارشنبه با اشاره به روند صعودی مبتلایان به بیماری کووید ١٩ در استان افزود : در این میان ٩٠ بیمار کرونایی بدحال در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند.

وی با تاکید بر اینکه این آمارها بیانگر آن است که به طور جدی وارد فاز چهارم بیماری کووید ١٩ شده ایم، خواستار همکاری همه جانبه مردم مردم برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا شد.

وی اضافه کرد: با توجه به ماهیت این ویروس، مردم در پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا نقش مهمی دارند.

وی زدن ماسک را در پیشگیری از انتقال و انتشار ویروس کرونا بسیار مهم دانست و یادآور شد: فقط استفاده از ماسک کافی نیست بلکه رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی ها نیز اهمیت بسزایی در پیشگیری از انتشار این ویروس دارد.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان با بیان اینکه ساده انگاری مردم در خیز بیماری کووید ۱۹ نقش مهمی دارد، بیان داشت: برای قطع زنجیره انتقال کرونا به شدت نیازمند همکاری مردم هستیم.

اواخر اسفندماه و قبل از سال جدید فقط ٢٧٠ بیمار مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های استان گیلان بستری بودند و هیچ شهرستان استان نارنجی و قرمز نبود اما در شانزدهمین روز فروردین ماه و بعد از پایان تعطیلات نوروزی به لحاظ وضعیت شیوع کرونا شهرستان های رودسر، لنگرود و رودبار قرمز و آستانه اشرفیه، لاهیجان، رشت، فومن و آستارا نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفتند و بقیه شهرستان های گیلان زرد هستند.

گیلان با ۲.۵ میلیون نفر جمعیت از کانون های گردشگری شمال کشور است. از ۲۷ اسفند پارسال تا پایان ۱۳ فروردین امسال بالغ بر پنج میلیون گردشگر به این استان سفر کردند.

بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان تا کنون ۱۷ هزار و ۴۳۰ بیمار جدید کرونا در کشور شناسایی شدند و تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۳ هزار و ۵۰۶ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

280680