فرماندار آستارا؛

فعالیت اماکن آموزشی و مذهبی باید مطابق با دستورات ستاد کرونای کشور باشد

فرماندار آستارا از آغاز اعمال محدودیت ها در وضعیت قرمز شهرستان با توجه به بندهای مصوبات ستاد کرونا خبر داد و گفت: فعالیت مدارس، دانشگاه ها، حوزه علمیه، مراکز آموزشی، اماکن گردشگری، مساجد، نماز جمعه و سایر مراکز باید همانند دستورالعمل ستاد کرونای کشور باشد.
تصویر فعالیت اماکن آموزشی و مذهبی باید مطابق با دستورات ستاد کرونای کشور باشد

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، عباس صابر در چهل و نهمین جلسه ستاد کرونای بندر مرزی آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تغییر رنگ شهرستان به قرمز، مردم ملزم به رعایت پروتکل ها شدند و باید همکاری های لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی ادامه داد: ادارات باید دستورالعمل ها را رعایت کنند و نباید فعالیت های اداری و ارایه خدمات تعطیل شود و باید با مدیریت نیروی کار، از بخشی از ظرفیت استفاده شود تا کار ارباب رجوع متوقف نشود.

وی افزود: فعالیت مدارس، دانشگاه ها، حوزه علمیه، مراکز آموزشی، اماکن گردشگری، مساجد، نماز جمعه و سایر مراکز باید همانند دستورالعمل ستاد کرونای کشور باشد.

وی بر الزام افزایش بازدیدها و بازرسی ها در همه حوزه ها تأکید کرد و گفت: باید همگان طوری تلاش کنند که وضعیت حادتر از این نشود.

صابر با بیان اینکه ادارات باید گندزدایی محیط های اداری و اماکنی که با ارباب رجوع سروکار دارند، به شکل مداوم انجام شود، خاطرنشان کرد: اداره صمت با شدت بیشتری با صنوف متخلف برخورد کند.

وی اضافه کرد: برخورد مناسب توسط نیروی انتظامی با قلیان سراهای متخلف صورت پذیرد.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه سرعت گسترش ویروس کرونا در کشور و شهرستان آستارا بسیار زیاد است، تصریح کرد: اگر دستورالعمل های بهداشتی را همه در ایام عید و سفرها رعایت می کردند، امروز شاهد این وضعیت نبودیم.

وی بر استفاده از ظرفیت بسیج برای کنترل و مدیریت وضعیت فعلی تأکید کرد و گفت: امیدواریم با تدابیر لازم در حداقل ترین زمان از بحران عبور کنیم.

منبع: ایسنا

280826