برگزاری چهل و چهارمین سالگرد درگذشت «آرسن میناسیان» در رشت

مراسم سالروز درگذشت مرحوم «آرسن میناسیان» با حضور دکتر حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی استان گیلان، حسینی مدیرعامل آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت و چند تن از اعضای شورای شهر رشت برگزار شد.
تصویر برگزاری چهل و چهارمین سالگرد درگذشت «آرسن میناسیان» در رشت

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، در این مراسم جمعی از مردم رشت در سالروز درگذشت آرسن میناسیان، در مزار این خیر فقید و چهره ماندگار شهر رشت گرد هم آمدند.

دکتر حسین نحوی نژاد بیان داشت : مرحوم میناسیان شخصیت اجتماعی ارزشمند و نیکوکاری داشت و هرگز نیازمندانی را که به ایشان مراجعه می‌کردند ناامید نمی‌کرد. آن مرحوم داروها را به‌صورت رایگان در اختیار بیماران نیازمند قرار می‌داد و با همکاری خیران گیلانی مانند مرحوم حکیم‌زاده و آیت‌الله ضیابری آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت را تاسیس کرد و این نهاد در سال‌های طولانی در خدمت نیازمندان قرار داده شد.

وی افزود : موسیو آرسن که بنیانگذار اولین داروخانه شبانه روزی و آسایشگاه معلولین و سالمندان ایران در شهر رشت بود با وجود مسیحی و ارمنی بودن، مورد احترام مسلمانان شهر باران های نقره ای بود به گونه ای که پس از وفاتش بازار رشت تعطیل شد و رشتوندان یاحسین گویان تابوت او را همراهی کردند .

منبع: سایت سازمان بهزیستی

279889

مطالب مرتبط