رشد ۱۷ درصدی جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری استان مرکزی

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی گفت: شیوع ویروس کرونا، جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری استان مرکزی را متوقف نکرد بلکه این فرآیند پارسال نسبت به سال ۹۸، ۱۷ درصد رشد نشان می‌دهد.
تصویر رشد ۱۷ درصدی جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری استان مرکزی

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، مصطفی مرزبان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا؛ ۸۹ مورد مجوز صادر شد که شامل ۷۶ مجوز موافقت اصولی و ۱۳ مورد مجوز ایجاد و ساخت بوده است.

وی اظهار داشت: حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده ناشی از موافقت‌های اصولی صادره در سال گذشته، ۱۴ هزار و ۴۸۹ میلیارد ریال بود که با این تعداد موافقت اصولی برای ۲ هزار و ۷۵۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی گفت: سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ صدور موافقت‌های اصولی ۱۷ درصد رشد داشت و در حوزه اشتغالزایی نیز رشد ۵۵ درصدی به ثبت رسید.

مرزبان تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در سال گذشته شامل ۳۵ مورد مجتمع گردشگری، ۱۵ مورد سفره‌خانه سنتی، ۱۴ مورد تاسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی، ۱۱ مورد مجوز هتل، پنج مورد اقامتگاه بومگردی و ۹ مورد سایر تاسیسات گردشگری است که برای ۲ هزار نفر فرصت شغلی فراهم شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، بیشترین حجم سرمایه‌گذاری با ۲۸ مورد را مربوط به شهرستان اراک دانست و گفت: ۱۳ مورد از موافقت‌های اصولی صادره در شهرستان محلات، ۱۲ مورد در شهرستان دلیجان، ۱۲ مورد در شهرستان ساوه، هفت مورد در شهرستان خمین، ۶ مورد در شهرستان زرندیه، پنج مورد در شهرستان شازند، سه مورد در شهرستان خنداب و سه مورد در شهرستان تفرش بوده است.

مرزبان افزود: امسال بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان به صورت کتابچه و فایل برای ارائه به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان تهیه خواهد شد.

وی اظهار داشت: برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش داخلی و خارجی نیز می‌تواند مسیری برای جذب سرمایه‌گذار به استان مرکزی باشد که با بهبود شرایط کرونایی این برنامه در دستور کار این اداره کل قرار می‌گیرد.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

280068