اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری به حجم ۲۸۰۰ میلیارد ریال در آذربایجان‌غربی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۶۰ طرح سرمایه‌گذاری با اعتبار دو هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در سطح استان در حال اجرا است.
تصویر اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری به حجم ۲۸۰۰ میلیارد ریال در آذربایجان‌غربی

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، جلیل جباری، اظهار داشت: طبق آخرین آمارها که پیش از کرونا جمع‌آوری شده در سطح کشور نزدیک به ۷۰ درصد گردشگری کشور از نوع داخلی بوده و این آمار برای آذربایجان‌غربی نیز صدق می‌کند.

وی افزود: پیش از شیوع کرونا، روند سفر به استان صعودی بوده و تعداد گردشگران در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷ چندین برابر شده بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: این استقبال گردشگران از سفر به آذربایجان‌غربی به گونه‌ای بود که ضریب اشغال هتل‌های استان به طور میانگین ۷۰ درصد بود.

جباری با اشاره به اینکه یکی از دلایل جذب گردشگر ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری است، گفت: در حالت کلی ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری به طور مستقیم وظیفه این اداره‌کل نیست بلکه شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های مربوطه باید برای ایجاد این مراکز برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کنند.

وی تصریح کرد: هر چقدر تعداد مراکز تفریحی، گردشگری، اقامتی در استان افزایش پیدا کند به همان میزان، ماندگاری و تعداد روزهای اقامت مسافران در استان افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: میراث‌فرهنگی با تسهیل روند صدور مجوزهای لازم و پرداخت تسهیلات در حد توان سعی می‌کند با جذب سرمایه‌گذار از ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری حمایت کند.

جباری گفت: در حال حاضر رویکرد این اداره‌کل حمایت از ایجاد تاسیسات مدرن گردشگری مانند تله‌کابین و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آبی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با بهره‌برداری از ۶۰ طرح سرمایه‌گذاری در حال اجرا در استان دو هزار تخت اقامتی به تعداد تخت‌های استان اضافه می‌شود.

338302