کره جنوبی گذرنامه واکسن مبتنی بر بلاکچین را راه اندازی می کند

نخست وزیر کره جنوبی اعلام کرد که گواهی واکسن مبتنی بر بلاکچین را از طریق یک برنامه تلفن هوشمند در اواخر ماه جاری راه اندازی می شود .کره جنوبی در حال پیوستن به تعدادی دیگر از کشورها برای ارائه گواهینامه های واکسن است 

تصویر کره جنوبی گذرنامه واکسن مبتنی بر بلاکچین را راه اندازی می کند

به گزارش سایت خبری پرسون، نخست وزیر چونگ سای کیون اظهار داشت که مزایای قابل توجهی برای شهروندان وجود دارد.

وی گفت: “معرفی گذرنامه واکسن یا” Green Pass “فقط به افرادی که واکسینه شده اند امکان بهبودی زندگی روزمره را خواهد داد.”

در حالی که تاکنون 77،000 نفر در کره جنوبی واکسینه شده اند ، روز چهارشنبه این کشور551 مورد ابتلا دیگر را شاهد بوده است. دولت امیدوار است که تا ماه ژوئن 12 میلیون نفر را واکسینه کند.

برزیل همچنین از یک سیستم مبتنی بر بلاکچین برای ردیابی واکسیناسیون استفاده می کند ، این در حالی است که IBM به نیویورک در توسعه Excelsior Pass کمک کرده است که از فناوری بلاکچین برای امنیت اطلاعات استفاده کند.

دولت ایالت نیویورک در مورد این تصویب گفت: “مشاغل و اماکن می توانند با اسکن پاسپورت شما را تأیید کنند تا اطمینان حاصل کنند که شرایط برای ورود را دارید.”

چین این سیستم را پیاده سازی کرده و اتحادیه اروپا قصد دارد تا ماه ژوئن این کار را انجام دهد. انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی در حال توسعه برنامه ای به نام Travel Pass است که ممکن است به استاندارد سفرهای مرزی تبدیل شود.

گذرنامه های واکسن خصوصاً در ایالات متحده و بخشهایی از جامعه رمزنگاری بسیار بحث برانگیز است. کریستی نوئم ، فرماندار جمهوری خواه داکوتای جنوبی ، این مفهوم را “یکی از غیرآمریکایی ترین ایده ها در تاریخ ملت ما” خواند در حالی که ران دسانتیس ، فرماندار جمهوری خواه فلوریدا ، در تلاش است تا تصویب صدور پاسپورت کوید را در این ایالت ممنوع کند.

بی بی سی گزارش داد که آژانس امنیت سایبری CheckPoint 1200 تبلیغاتی برای واکسن و گذرنامه واکسن در darknet پیدا کرده است:

“محققان Check Point بسیاری از فروشندگان را پیدا کردند که اسناد جعلی ، از جمله گواهی جعلی از انگلستان و کارت واکسیناسیون 150 دلاری با استفاده از روش پرداخت ارز دیجیتال بیت کوین ارائه می دهند.”

منبع: cointelegraph

279648