پایتخت ایران موزه ای به وسعت یک شهر

تهران در نوروز 1400 را از داخل خانه‌تان 360 درجه ببینید

نوروز و تعطیلات با دیدنی‌هایش معنا پیدا می‌کند و چه خوش که با چند کلیک رایگان به دیدن جاذبه‌های تهران برویم و شهرمان را بهتر بشناسیم، که سرقفلی هر دیار و شهروند شدن هر شهری، در شناخت بهتر و بیشتر تاریخ و فرهنگ آن دیار و محل سکونت‌، تجلی پیدا می‌کند.
تصویر تهران در نوروز 1400 را از داخل خانه‌تان 360 درجه ببینید

به گزارش سایت خبری پرسون، هنوز چند روزی به پایان تعطیلات نوروز 1400 باقی مانده، احتمالا بعضی‌ها افتادن به تکرار این جملات و کلمات: این چند روز کجا برویم؟ سفر که نمی‌شود رفت! شرایط کرونا هم دارد بدتر می‌شود! از خانه اصلا نمی‌شود بیرون رفت! اصلا متوجه نوروز و گشت و گذار نشدیم!

نگران نباشید، «پرسون» برای تهرانی‌ها و اهل دیار چنار و انار، که زمانی انار نارمک (ده نارمک) بسیار معروف بود و تهران را نیز به چنارهایش می‌شناختند، پیشنهاد جالبی برای تهرانگردی دارد، بدون اینکه از خانه بیرون بروید و سالم و سلامت نیز تهرانگردی کنید و شهرتان نیز بهتر بشناسید، زیرا از قدیم گفتند بین شهری بودن و شهروند بودن تفاوت‌های بسیاری است و رمز آن در شناخت دیار و شهری است که در آن زندگی می‌کنیم.

دقت کردید، وقتی از مکان‌های تاریخی و فرهنگی شهرمان مانند تهران بازدید می‌کنیم اول اینکه خوب نگاه نمی‌کنیم و بعد هم کلی سوال برایمان پیش می‌آید که گذشته این مکان چه بوده؟ چه کسانی در اینجا زندگی می‌کردند؟ رسم و رسوم آنها چه بوده و ده‌ها سوال دیگر و اصلا بعضی وقت‌ها با کلی سوالات جواب نگرفته و فقط با گرفتن چند عکس، نگاهمان را به سردی از گرمای قصه‌ها و معماری آنجا می‌چرخانیم.

البته باز هم جای نگرانی نیست و بد نیست بدانید که حتی باسوادترین آدم‌ها نیز در بیشتر مواقع اطلاعات درستی از شهر و دیار خود ندارند، براین اساس و به همت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهران، امکانی فراهم شده است تا تهرانی‌ها و حتی هر گردشگر دیگر از اقصی نقاط ایران و جهان جاذبه‌های مهم تهران را از خانه و یا هر جای دیگری مشاهده کند.

بنابراین کافی است از طریق آدرس‌های زیر با تور مجازی 360 درجه چند رسانه ای همراه شوید و به گشت‌وگذار، بازار تهران، دربند، کاخ سعدآباد، کاخ گلستان، موزه آبگینه و سفالینه و موزه ملی ایران رفته و با این بازدیدها به نوعی حتی بهتر از بازدیدهای حضور و فیزیکی، اطلاعات‌تان را از جاذبه‌های دیدنی تهران افزایش داده و لذت تعطیلات نوروز 1400 را با چند کلیک به داخل خانه‌هایتان رهسپار کنید.

بازار تهران

https://360.visitiran.ir/Tehran_Bazaar/FA/

دربند

https://360.visitiran.ir/Darband/FA/

کاخ سعدآباد

https://360.visitiran.ir/Sadabad_Complex_Art_Museums/FA/

کاخ گلستان

https://360.visitiran.ir/Golestan_Palace/FA/

موزه آبگینه و سفالینه

https://360.visitiran.ir/Abgineh_Museum/FA/

موزه ملی ایران

https://360.visitiran.ir/Iran_National_Museum/FA/

علی رمضانپور

279203

مطالب مرتبط