خبری خوب برای خانه‌های تاریخی تهران / موزه‌های خصوصی جان می‌گیرند

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهران گفت: خانه‌های تاریخی در تهران این ظرفیت را دارد که با حفظ اصالت بنا کاربری موزه‌ای داشته باشد.
تصویر خبری خوب برای خانه‌های تاریخی تهران / موزه‌های خصوصی جان می‌گیرند

به گزارش سایت خبری پرسون، پرهام جانفشان در بازدید از موزه‌های خصوصی پایتخت عنوان کرد: معاونت میراث‌فرهنگی استان موظف است در برنامه‌ریزی‌های سال ۱۴۰۰ حمایت بیشتری در حوزه‌های فنی و اعتباری برای توسعه و ترویج موزه‌داری خصوصی در استان تهران انجام دهد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهران در بازدید از خانه موزه چمن‌آرا بتهوون تصریح کرد: تعطیلی‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا آسیب زیادی به موزه‌های بخش خصوصی وارد کرد و در سال ۱۴۰۰ باید برای حمایت و تقویت موزه‌های بخش خصوصی تلاش بیشتری کنیم.

جانفشان افزود: خانه‌های تاریخی در تهران این ظرفیت را دارد که با حفظ اصالت بنا کاربری موزه‌ای داشته باشد و خانه موزه چمن‌آرا نیز نمونه موفق یک خانه موزه در یک خانه تاریخی است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهران خاطر نشان کرد: این آمادگی وجود دارد که موزه‌های بخش خصوصی در کنار ۵ موزه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهران برنامه‌های مشترک و موضوعی برگزار کنند.

279193