وقتی گردشگران برای طعم متفاوت سفر می‌کنند؛

غذای خوشمزه شمیرانات به منوی گردشگری تهران اضافه شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شمیرانات از اضافه شدن «والک پلو» به منوی غذایی تاسیسات گردشگری شمیرانات تهران خبر داد و گفت: ترویج میراث غذایی ضمن حفظ هویت فرهنگی موجب توسعه گردشگری غذا نیز می‌شود.
تصویر غذای خوشمزه شمیرانات به منوی گردشگری تهران اضافه شد

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا جعفری رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شمیرانات عنوان کرد: والک پلو به عنوان معروف‌ترین غذای بومی و محلی شمیران که در فصل بهار طبخ می‌شود به منوی غذایی تاسیسات گردشگری شمیرانات افزوده شد.

وی افزود: غذاهای بومی و محلی براساس جغرافیا و مواد اولیه در دسترس تهیه می‌شود و خوراک‌ها علاوه بر آنکه ما را با شرایط اقلیمی و جغرافیایی و منظر طبیعی منطقه آشنا می‌کنند، معرف منظر فرهنگی مردم بومی آن مکان نیز هستند.

جعفری بیان کرد: به دلیل زمان برداشت سبزی کوهی والک در یک بازه زمانی محدود، این پلو در اوایل فصل بهار در شمیران طبخ می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شمیرانات اضافه کرد: ترویج میراث غذایی ضمن حفظ هویت فرهنگی منطقه موجب توسعه گردشگری غذا در شمیرانات می‌شود.

جعفری ادامه داد: گردشگران برای تجربه‌های متفاوت سفر می‌کنند و گردشگری خوراک می‌توانند یکی از این تجربه‌ها برای جذب گردشگران باشد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شمیرانات خاطرنشان کرد: با همکاری مجتمع‌های گردشگری و پذیرایی شهرستان، والک پلو به عنوان یک غذای بومی و محلی منطقه شمیرانات در منو غذایی افزوده شد.

282142

مطالب مرتبط