۲۰۰ هزار تن گندم برای بهبود کیفیت نان به استان مرکزی وارد شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۳۴۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان سال گذشته از کشاورزان استان خریداری گردید که ۱۴۵ هزار تن آن برای تامین نیاز این منطقه ذخیره و ۲۰۰ هزار تن به سایر نقاط کشور ارسال شد.

تصویر ۲۰۰ هزار تن گندم برای بهبود کیفیت نان به استان مرکزی وارد شد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، غلامرضا ملکی افزود: ۶۰ هزار تن گندم نیز سال گذشته از سایر استان های کشور برای اختلاط با گندم تولیدی استان و به منظور بهبود کیفیت نان به استان مرکزی وارد شد.

وی آموزش به نانوایان برای ارتقای کیفیت نان را از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرد و اظهار داشت: چهار نشست آموزشی سال گذشته به صورت ویدئوکنفرانس برای نانوایان استان برگزار شد.

ملکی از معرفی نانوایان برای دریافت تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی به بانک‌های عامل استان مرکزی خبرداد و افزود: ۱۵۰ نانوا با هدف بهبود فضای نانوایی‌های این استان سال گذشته به بانک‌های استان معرفی شده و این اداره کل از آمادگی کامل برای معرفی بقیه این افراد به بانک‌ها برخوردار است.

وی ادامه داد: ۲ هزار بازدید با همکاری اتاق اصناف استان مرکزی سال گذشته از نانوایی‌های استان مرکزی انجام شد که طی آن وضعیت این واحدها از جهات مختلف مورد رسیدگی قرار گرفت.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی قرار دارد و ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

سال گذشته ۱۹۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی زیر کشت محصول گندم دیم و ۴۶ هزار هکتار زیر کشت گندم آبی قرار داشت.

278682