مدیر کل غله و خدمات بازرگانی همدان:

استان همدان بیشترین میزان ذخیره گندم را در کشور دارد

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی همدان گفت: استان همدان بیشترین و بالاترین ذخیره گندم را در کشور دارد و همواره صادر کننده گندم بوده است.
تصویر استان همدان بیشترین میزان ذخیره گندم را در کشور دارد

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، مسعود بکایی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی همدان با بیان اینکه استان همدان بالاترین میزان ذخیره گندم را در کشور دارد اظهار کرد: استان همدان همواره تامین و صادرکننده گندم بوده است.

وی افزود: افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ تضمینی گندم در سال جاری راهکاری اساسی برای حمایت از قشر کشاورز و افزایش میزان فروش گندم به دولت محسوب می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی همدان تأکید کرد: دولت نرخ خرید تضمینی گندم را با افزایش ۱۰۰ درصدی به پنج هزار تومان رساند و این موضوع در شرایطی که با افزایش قیمت جهانی گندم و بالا رفتن نرخ کالا‌های اساسی در کشور مواجه هستیم، اقدامی ضروری بود.

بکایی بیان کرد: این اقدام می‌تواند جبران بخشی از زحمات کشاورزان باشد و در تشویق آن‌ها برای تحویل به موقع گندم به دولت بسیار اثرگذار است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان وجود خشکسالی در برخی مناطق، کندی واردات نهاده‌های دامی و تفاوت نرخ آزاد آن با گندم را از عواملی برشمرد که احتمال هدایت گندم برای مصارف دامی را افزایش می‌دهد.

بکائی افزود: در مجموع این شرایط ممکن است میزان تحویل گندم به دولت را کاهش دهد و افزایش نرخ تضمینی راهکار مناسبی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد گندم استان همدان به شکل دیم کشت می‌شود گفت: کشت دیم بستگی به میزان نزولات جوی دارد و امیدواریم در فرصت باقی مانده شاهد بارش باران باشیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان تصریح کرد: استان همدان بالاترین میزان ذخیره گندم را در کشور دارد و ما همواره تامین و صادرکننده گندم بوده ایم و هیچ کمبودی برای آرد و نان مردم استان نخواهیم داشت.

284245

مطالب مرتبط