در آذر ماه سال جاری:

دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی، میزبان اولین مسابقات کشوری المپیاد مهارتی خواهد بود

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی در نشست خبری رسانه های حامی مهارت در اراک گفت: دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی میزبان اولین مسابقات کشوری المپیاد مهارتی دانشگاه های کل کشور در اذر ماه خواهد بود.
تصویر دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی، میزبان اولین مسابقات کشوری المپیاد مهارتی خواهد بود

به گزارش سایت خبری پرسون مرکزی، مهدی رئوفی رییس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی در نشست خبری رسانه های حامی مهارت در اراک گفت: دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی میزبان اولین مسابقات کشوری المپیاد مهارتی دانشگاه های کل کشور در اذر ماه خواهد بود.

رئوفی در نشست خبری امروز، افزود: یکی از بازوهای قوی که می تواند در راستای مبارزه با فساد به دولت کمک کند اصحاب رسانه هستند بخصوص اگر با آگاهی و تحقیقات کامل موضوعات و ناهنجاری های جامعه را پیگیری کنند می توانند باعث رشد حداکثری جامعه شوند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی دنبال پرورش نیروهای مهارتی است، اظهار کرد: با توجه به افزایش دلار، بیشتر صنایع دنبال تولید با هزینه کمتر هستند که تنها راه آن پرورش نیروی کارآمد مهارتی است و هر چه بتوانیم مهارت را در جامعه افزایش دهیم منویات مقام معظم رهبری در این رابطه را محقق کرده ایم.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی ادامه داد: در استان مرکزی طی یکسال گذشته مرکز آموزشی توانبخشی علمی کاربردی راه اندازی شده است و با توجه به اینکه این استان متاسفانه به سمت پیر شدن حرکت می کند و نیاز مبرمی داریم که نیروهای مهارتی را برای مراقبت از سالمند و نگهداری از آنها داشته باشیم؛ بنابراین این مرکز این نیروها را پرورش می دهد که بعد از فارغ التحصیلی جذب همین مجموعه می شوند، ضمن اینکه در سال های اخیر ۸۵ درصد از دانشجویان علمی کاربردی بعد از فارغ التحصیلی در استان مشغول به کار شده اند.

رئوفی افزود: در این دانشگاه رشته ها متناسب با نیاز جامعه و با یک عمر کوتاه تولید می شوند و این مزیت است که مقاطع تحصیلی را بر اساس نیاز جامعه ایجاد می کند و نیروی مورد نیاز را پرورش می دهد.

وی بیان کرد: آموزش های ما در سال آتی مجازی است و ترم آتی تا واکسیناسیون انجام نشود مجازی است و دوره های عملی با رعایت پروتکل ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

رئوفی افزود: اسامی دانشجویان امسال دانشگاه علمی کاربردی بالغ بر ۲۴۴۳ نفر به علوم پزشکی استان جهت واکسیناسیون ارسال شده که منتظر اعلام زمان واکسیناسیون هستیم.

وی با بیان اینکه امسال در ۹۲ کد رشته ثبت نام داریم و حدود ۲۰ رشته جدید متناسب با نیاز جامعه در این دانشگاه ایجاد خواهد شد، یادآور شد: در رشته تربیت بدنی، نیروی تربیت بدنی را در رشته های خاص پرورش می دهیم و این تخصصی پرورش دادن افراد مهارت و مزیت برای استان است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی ادامه داد: ۲۴ مرداد لغایت ۷ شهریور ماه پذیرش دوره مهرماه دانشگاه علمی کاربردی استان در رشته های مختلف را خواهیم داشت که شامل ۳۲ رشته کاردانی حرفه ای، ۲۳ رشته کاردانی فنی، ۲۴ رشته کارشناسی و ۱۳ رشته مهندسی فناوری می شود.

وی اضافه کرد: در دانشگاه جامع، رشته های تخصصی مرکز دادگستری اراک تمام حقوقی هستند و دانشجویان در کلاس ها به صورت مجازی با فضای واقعی دادگاه ها آشنا می شوند، به این صورت که به کمک استاد و دانشجو، آنها در فضای مجازی دادگاه را تشکیل می دهند و با روند تشکیل دادگاه آشنا می شوند.

رئوفی گفت: امسال میزبان دومین المپیاد مهارتی در سطح کل دانشگاه های کشور آزاد و غیره دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی است که سوالات دو مرحله است و در نهایت یک کارگاه دو روزه و امتحان عملی برگزار خواهد شد، ضمن اینکه المپیاد احتمالا مرحله اول آن در آذر و مرحله عملی در بهمن ماه برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی در پایان یادآور شد: سال گذشته ۴۵ تقاضای تدریس درس های علمی کاربردی را دریافت کردیم که بعد از بررسی و انجام مصاحبه، حدود ۲۰ نفر موفق به دریافت کد تدریس در دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی شدند، همچنین برای امسال اول شهریورماه فراخوان مدرسین را مجدد انجام خواهیم داد تا بتوانیم در این فراخوان نیز به خوبی از متخصصان، خبرگان آموزشی و مهارتی در کشور برای دانشگاه استفاده کنیم؛ چرا که ما به دنبال نیروهای مهارتی هستیم که واقعا سرمایه ای از تجربه و تخصص چندین ساله خود را به دانشجو آموزش می دهند.

332189