استاندار مرکزی:

رسانه‌ها برای حضور آگاهانه مردم در انتخابات تلاش کنند

استاندار مرکزی گفت: رسانه‌ها برای حضور حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات سال آتی تلاش کنند زیرا این رویداد سیاسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش سایت خبری پرسون مرکزی،سید « علی آقازاده» روز دوشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات؛ خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان مرکزی گفت: انتخابات ۱۴۰۰؛ مهمترین پروژه و رویداد سیاسی کشور است و مسئولان نیز باید تلاش کنند تا رقابت در عرصه این انتخابات در بخش ریاست جمهوری؛ شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس به صورت برابر باشد.

وی با بیان اینکه مطبوعات این استان شرایط خوبی ندارند، اظهار داشت: فضای مجازی سهم زیادی از اطلاع‌رسانی را در سال‌های اخیر به خود اختصاص داده که این امر در کنار شرایط کرونایی و افزایش قیمت کاغذ، باعث شده حال مطبوعات کشور و استان مرکزی خوب نباشد.

وی تاکید کرد: نیاز است از مطبوعات حمایت ویژه صورت گیرند چرا که در بسیاری از کشورهای پیشرفته، مطبوعات نوشتاری هنوز در محافل مختلف جایگاه خود را دارند و روزانه با تیراژ بالا چاپ می‌شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه باید تلاش شود تا سنت خوب روزنامه‌نگاری و روزنامه‌نویسی در کشور و این استان مانند گذشته پر رونق شود، گفت: فرهنگ‌سازی نیز در ادامه حیات مطبوعات و روزنامه‌های استان مرکزی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی گفت: علم رسانه و کاربری آن با ۲ دهه پیش متفاوت شده و انفجار اطلاعات در عوض شدن چهره رسانه‌های خبررسان موثر است، بنابراین فعالان رسانه باید تلاش کنند تا خود را با آخرین پیشرفت‌های علمی در این زمینه تطبیق دهند.

آقازاده اظهار داشت: رسانه‌های استان مرکزی در زمینه کرونا تلاش‌های گسترده و خوبی داشتند که این امر منجر به رفتار خوب مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عنوان یکی از استان‌های برتر کشور شد.

وی عنوان کرد: رسانه‌ها در شادابی و زندگی مطلوب مردم نیز نقش موثری دارند که امید است در فعالان این عرصه در استان مرکزی در این راستا نیز تلاش مضاعفی داشته باشند.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سهمی از طرح اقدام ملی مسکن برای اصحاب رسانه استان پیشنهاد شد که اخبار آن پس از نهایی شدن در شورای مسکن، اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی هم در این آیین گفت: برگزاری جشنواره‌های مطبوعاتی در این استان خیلی مورد توجه قرار نگرفته و امسال دومین جشنواره در این استان برگزار شده است.

حجت‌الاسلام « عباس دانشی» افزود: از برگزاری نخستین جشنواره نیز بیش از ۱۰ سال می‌گذرد و احیای این جشنواره در استان مرکزی مانند نمایشگاه کتاب و جشنواره کتاب سال در دستور کار جدی قرار دارد.

وی بیان کرد: ۴۵۰ اثر به دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه‌های خبری استان مرکزی ارسال شد که ۲۵۰ اثر در بخش رسانه و ۲۰۰ اثر در بخش عکس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: شرایط کرونایی مانع بسیاری از فعالیت‌ها از جمله برپایی نمایشگاه مطبوعات شده که امید است این مشکل هرچه سریعتر از سطح جامعه و استان مرکزی برچیده شود.

رئیس خانه مطبوعات استان مرکزی هم در ادامه این آیین گفت: قوانینی در حوزه مطبوعات وجود دارد که اجرای آن در استان مرکزی به تاخیر و یا فراموشی سپرده شده است.

« مجید نیک عهد» افزود: بحث ساماندهی دفاتر نشریات در یک دوره انجام شد اما این موضوع در استان اجرایی نشده است.

وی بیان کرد: بر اساس بخشنامه هیات دولت، دستگاه‌های دولتی موظف هستند آگهی‌های خود را برای برقراری عدالت به سامانه ارشاد اسلامی ارسال کنند اما این مهم نیز در استان مرکزی اجرایی نشده است.

رئیس خانه مطبوعات استان مرکزی ادامه داد: در سال جاری برگزاری نشست‌های مختلف از جمله عصرانه‌های خبری و کلاس‌های آموزشی برنامه‌ریزی شده بود اما شرایط کرونایی اجازه برگزاری آنها را نداد.

نیک‌عهد با بیان اینکه خانه مطبوعات خانه تمام اهالی رسانه استان است، اظهار داشت: نبود حمایت جدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از خانه مطبوعات از دیگر مشکلات است.

در این آیین از نفرات برتر دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پاسگاه‌های خبری استان مرکزی از جمله ۲ اثر برگزیده از ایرنا استان مرکزی در بخش رسانه و عکس با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

استان مرکزی دارای سه روزنامه، ۳۲ هفته نامه، ۱۱ دو هفته نامه، ۲۶ ماهنامه، سه ۲ ماهنامه، ۱۸ فصلنامه است.

منبع : ایرنا

257931