مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خبر داد؛

افزایش 14 درصدی حمل بار در جاده های استان

افزایش 14 درصدی حمل بار در جاده ها میزان حمل بار به وسیله ناوگان حمل و نقل جاده‌ای این استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به پارسال ۱۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، علی زندی فر گفت: ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بار امسال به وسیله ناوگان حمل و نقل جاده ای استان مرکزی به نقاط مختلف کشور حمل شد که این رقم در سال گذشته ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن بوده است.

او اضافه کرد: اراک، ساوه، دلیجان و زرندیه در بین شهرستان‌های 12 گانه استان مرکزی بیشترین میزان حمل بار را داشته و مقصد بیشترین حجم کالاهای جابه جا شده نیز استان‌های تهران، خوزستان اصفهان و قم بوده‌ است.

زندی‌فر یادآورشد: بر اساس آمار بارنامه‌های صادره، به‌طور متوسط در چهار سال اخیر ماهانه یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن کالا در قالب ۱۰۰ هزار سفر باری از مبداء استان مرکزی به سایر نقاط کشور حمل شده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۱۰ درصد از مجموع بار جابه جا شده در استان به‌صورت درون استانی و ۹۰ درصد برون استانی بوده است.

او در پایان گفت: سالانه به‌طور متوسط بیش از هفت میلیون تن کالا نیز از سایر نقاط کشور به استان مرکزی وارد می‌شود.
۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده و روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از جاده‌های این استان تردد می‌کنند.

257904

مطالب مرتبط