تحلیلگر سیاسی منطقه غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

تنگ‌تر شدن حلقه محاصره معرب/ پیروزی یمن نزدیک است

محاصره معرب هر روز تنگ‌تر می‌شود، مناطق بیش‌تری از سرزمین یمن آزاد می‌شود و رژیم آل سعود و هم‌پیمانانش در تنگنای بیش‌تری قرار می‌گیرند. این روند، روندی است که رو به پیروزی و آزادسازی سرزمین‌های مردم یمن خواهد بود و قطعاً پیروزی‌های بزرگی را برای آن‌ها در پیش خواهد داشت.

عماد نجار تحلیلگر سیاسی منطقه غرب آسیا در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص آزادسازی مناطق یمن اظهار داشت: شرایط حملات نظامی رژیم آل سعود به مردم یمن در حال حاضر تغییرات اساسی پیدا کرده است از جمله تغییرات مهمی که می‌توان نام برد محاصره معرب است و این‌که این محاصره هر روز تنگ‌تر می‌شود، مناطق بیش‌تری از سرزمین یمن آزاد می‌شود و رژیم آل سعود و هم‌پیمانانش در تنگنای بیش‌تری قرار می‌گیرند.

نجار ادامه داد: این شرایط در کنار توان بالای دفاعی نیروهای ارتش و نیروهای مردمی یمن معادلات نظامی را در حملاتی که به سمت کشور یمن صورت می‌گرفت، تغییر داده است. این روند، روندی است که رو به پیروزی و آزادسازی سرزمین‌های مردم یمن خواهد بود و قطعاً پیروزی‌های بزرگی را برای آن‌ها در پیش خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بازی آمریکا با رژیم آل سعود در نوع حمایت‌ها چه از لحاظ حمایت‌های نظامی و چه از لحاظ حمایت‌های سیاسی و حتی حمایت‌های آن‌ها در برقراری ارتباطات، تغییر کرده است.

این تحلیلگر سیاسی منطقه غرب آسیا افزود: نگاه اقتصادی که آمریکایی‌ها در گذشته به رژیم آل سعود داشتند و آن را به عنوان یک گاو شیرده معرفی کرده بودند در سیستم جدید سیاسی آمریکا مطرح نیست و برای اعمال فشار بیش‌تر و چپاول بیش‌تر ثروت ملت عربستان روش دیگری را اتخاذ کردند و آن قطع همکاری‌ها و برخی حمایت‌ها است.

عماد نجار در پایان گفت: در حال حاضر آمریکا برای ایجاد فشار و تنگنای بیش‌تر برای شاهزادگان سعودی شرایط را تغییر داده است و قطعاً باید شاهد باشیم که رژیم آل‌سعود برای پایدار ماندن حمایت‌های آمریکا امتیازات بیش‌تری بدهد و باید روابط خود را نیز تغییر دهد.

246753

مطالب مرتبط