قالیباف:

دشمن نمی‌تواند خللی در اراده مردم برای مبارزه علیه طاغوتیان بوجود آورد

رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم تشییع شهید تازه تفحص شده نیروی هوایی ارتش، گفت: شهادت بیک محمدی نشان داد دفاع از ارزش‌های اسلامی ادامه دارد و دشمن نمی‌تواند خللی در اراده مردم برای مبارزه علیه طاغوتیان بوجود آورد.

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد باقر قالیباف روز دوشنبه در مراسم تشییع پیکر خلبان سرلشکر بیک محمدی در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش که در اواخر دفاع مقدس بر اثر هدف گرفتن هواپیمایش از سوی پدافند ارتش بعث عراق به شهادت رسید، گفت: امروز به یاد شهیدی گردهم آمده‌ایم که مانند دیگر همرزمانش به همه فرصت‌ها و امکانات دنیا که حقش بود و می‌توانست یک زندگی عادی را داشته باشد، با انتخاب آزادانه و آگاهانه پشت پا زد و مسیر دفاع از اسلام را انتخاب و جان خود را در راه خدا هدیه کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: امام خمینی (ره) توانست تحولی عظیم در جوانان ایجاد کند و بر حکومت طاغوت پایان دهد که این به برکت خون شهداست. امروز در جمع ما شهیدی است که نشان داد راه دفاع از ارزش‌های اسلام ، مکتب قرآن و اهل بیت ادامه دارد.

قالیباف با بیان اینکه امام (ره) و مردم با توکل به سنت‌های الهی علیه طاغوتی ایستادند، اظهار داشت: در جنگ تحمیلی همه امکانات در خدمت دشمن بود، اما جامعه ما برای خدا حرکت کرد. همه این امکانات که روزی در خدمت دشمن بوده با انقلاب اسلامی و رهبری حضرت امام (ره) و مجاهدت مردانی همچون بیک محمدی در اختیار اسلام و مردم قرار گرفت.

وی تاکید کرد: ظلم و ستمی که با وابستگی به استکبار در رژیم طاغوت دنبال می‌شد، با حضور شهیدانی چون بیگ محمدی به اسلام و ایران اسلامی لبیک گفتند و همه زندگی خود را رها کردند تا اسلام زنده بماند و دیدم که این جوانان چه افتخاراتی آفریدند.

خلبان بیک محمدی در سال ۱۳۲۶ در تهران به دنیا آمد و بعد از گذراندن دوران ابتدایی و متوسطه در سال ۱۳۴۹ به عنوان همافر به استخدام نیروی هوایی درآمد و دوره‌های تخصصی با هواپیما F۴ را در ایران و آمریکا گذراند. این شهید دفاع مقدس با اتمام دوران آموزشی، به عنوان خلبان F۵ در پایگاه هوایی شکاری و در گردان‌های مختلف انجام وظیفه کرد.

هواپیما شهید خلبان بیک محمدی چند ماه پیش از پایان جنگ در منطقه شلمچه، مورد اصابت پدافند دشمن قرار گرفت و او مفقود الاثر می‌شود تا اینکه پیکر پاک این شهید والامقام در عملیات تفحص پس از حدود ۳۱ سال پیدا می‌شود.

246569