یادداشت میهمان؛

بازنشستگان در حسرت وعده هایی که عملی نشد /از حق منطقه جنگی تا فوق العاده ایثارگری

یادداشت/ در آخرین روزهای سال 1399 قرار داریم و بسیاری از وعده های مجلس نشینان، مسئولان و دولتمردان همانند فوق العاده ایثارگری و... هرگز عملی نگردید و همچنان بازنشستگان در حسرت این وعده ها هستند.

سایت خبری پرسون- متاسفانه بیش از یکسال ونیم است که 2 موضوع حق منطقه جنگی بازنشستگان و فوق العاده ایثارگری این قشر فراموش شده و فقط در حد یک پروپاگاندا و شعارهای تبلیغاتی باقیمانده و ظاهرا قرار نیست این دو حق مسلم بازنشستگان از جمله فرهنگیان بازنشسته هیچگاه در احکام حقوقی آنان درج شده و محاسبه گردد.

از اوایل سال گذشته تاکنون حق منطقه جنگی و ایثارگری بازنشستگان کرارا و بارها تکرار شده است.

عبدالرضا مصری؛ نماینده کرمانشاه در مجلس در جمع خبرنگاران گفت: «بازنشستگان از مزایای مناطق جنگی بهره‌مند می‌شوند»

مصری افزود: «در برنامه ششم توسعه به منظور جبران عقب‌ماندگی‌های استان‌های محروم و جنگ‌زده، ‌بندی تحت عنوان ماده ۱۱۲ گنجانده شد که اشاره دارد به اینکه کسانی که در مناطق جنگی خدمت می‌کنند باید از مزایای مناطق جنگی بهره‌مند شوند».(30 آذر 99)

در این میان محمد رشیدی نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: «استفساریه برخورداری بازنشستگان از مزایای «مناطق جنگی» روز گذشته در صحن علنی مجلس مطرح و خوشبختانه با رای بالایی به تصویب رسید» (12 آذرماه 99)

کمی به عقبتر باز می گردیم، احمد صفری، نماینده سابق مردم کرمانشاه در مجلس نیز در گفتگو با یکی از خبرگزاری های با بیان اینکه نمایندگان استان از چندی قبل پیگیر برخورداری بازنشستگان از مزایای مناطق جنگی بودند، اظهار کرده بود: «عقیده داشتیم بازنشستگان نسبت به شاغلین در اولویت هستند، زیرا زمانی که بازنشستگان در معرض بمباران و مشکلات مناطق جنگی بودند شاغلین کنونی که چند سال سابقه کار دارند، نقش کمتری در جنگ داشتند». (28 دیماه 98)

قبل از صفری اما جاسمی؛ نماینده سابق مردم کرمانشاه در مجلس نیز در این رابطه به رسانه ها گفته بود که: «با رایزنی‌های صورت گرفته این مصوبه قرار است هرچه سریعتر به صحن مجلس بیاید و احتمالا تا دو ماه دیگر با طرح در صحن علنی مجلس، بازنشستگان نیز از مزایای این طرح برخوردار می‌شوند». (16 آذرماه 98)

در این بین استاندار کرمانشاه نیز به رسانه ها گفته بود: «حق مناطق جنگی برای بازنشتگان باید در مجلس شورای اسلامی حل شود و حق مناطق جنگی برای بازنشستگان نیازمند قانون و تغییر قانون برنامه ششم دارد.(12 تیرماه 99)

اما آنچه که بزرگترین مانع برای این حق قانونی تصور می گردید، رد استفساریه آن در شورای نگهبان بود که سال گذشته این شورا استفساریه مربوطه را مردود اعلام کرد تا پس از یکسال شورای نگهبان مجدد در آذرماه سالجاری و در جواب استفساریه با یک کلمه «آری» حق منطقه جنگی برای بازنشستگان را به رسمیت شناخت که متاسفانه حدود چهارماه از تصویب آن می گذرد اما هنوز از ابلاغیه آن خبری در دست نیست.

هنوز بازنشستگان در اجرایی شدن حق منطقه جنگی به سر می برند که موضوع مصوبه فوق العاده ایثارگری آنان نیز بازار حسرت آنها را داغ تر نمود در اوایل بهمن ماه فوق العاده ایثارگری و دادن یک گروه تشویقی به بازنشستگان از فیلتر مجلس عبور کرد تا به عنوان ابلاغیه به صندوق بازنشستگی کشوری برسد که در ادامه این صندوق با ارسال فرمهای مربوطه به ادارات خواستار ثبت مدارک ایثارگری بازنشستگان در سامانه مربوطه شد که این موضوع نیز با توجه به نبود بانک اطلاعاتی مناسب و عدم آگاهی برخی کارشناسان مربوطه به نظر میرسد تا چند ماه پس از نوروز ۱۴۰۰ از این فوق العاده وگروه مشمول آن عملیاتی نگردد.

سیدوحید حسینی ـ روزنامه نگار

246300

نظرات شما ( 1 نظر )

حمید رضا |
دوشنبه 30 آبان 140112:09
با سلام لطفا با توجه به اینکه بازنشسته تأمین اجتماعی و ۱۴ ماه حضور در جبهه را داشتم آیا افزایش حقوق شامل می شود؟؟؟؟؟؟؟ خواهش می‌کنم جواب منو بفرمایید