حذف طرح راهنمای مسافران نوروزی در گیلان؛

مدیرعامل هلال احمر گیلان: امسال راهنمای مسافران نوروزی نداریم

مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: نوروز امسال همانند سال گذشته با توجه به شرایط بیماری کرونا طرح راهنمای مسافران نوروزی در این استان نداریم.

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، سیاوش غلامی روز شنبه عنوان کرد : طرح های جمعیت هلال احمر استان پیوسته بوده و همواره برای ارایه خدمات رسانی به مردم آماده هستیم.

وی خاطر نشان کرد: هر ساله از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین با توجه به فرا رسیدن نوروز همه دستگاه های امدادی از جمله جمعیت هلال احمر خدمات خود را گسترده کرده و آمادگی کامل برای ارایه خدمات رسانی احتمالی را دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به شیوع بیماری کووید ۱۹ از اسفندماه گذشته و همکاری مردم به ویژه در نوروز امسال برای کنترل و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اضافه کرد: این همکاری برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا باید تداوم داشته باشد تا شاهد قطع زنجیره انتقال این ویروس باشیم.

وی با بیان اینکه توصیه ها به مردم اینست که مانند سال گذشته سفر نداشته باشند، اظهار داشت: در هر حال هلال احمر بر اساس وظیفه ذاتی خود همیشه برای امدادرسانی احتمالی در حوادث آماده است.

غلامی با اشاره به آمادگی ۴۳ پایگاه، پست موقت و شعبه هلال احمر گیلان برای خدمات رسانی احتمالی در ایام نوروز خاطر نشان کرد: امدادگران و نجاتگران هلال احمر استان برای خدمات رسانی احتمالی در این ایام آماده باش کامل هستند ضمن اینکه سعی شده تا تجهیزات و امکانات به روز شود.

وی با بیان اینکه یک پایگاه امداد هوایی با یک فروند هلیکوپتر برای خدمات رسانی در فرودگاه رشت مستقر است، اظهار داشت: وظایف و ماموریت پایگاه امداد هوایی عملیات امدادرسانی و نجات است.

مدیرعامل هلال احمر گیلان در ادامه از افزودن دو پایگاه امداد و نجات به پایگاه های جمعیت هلال احمر استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و خاطر نشان کرد: این پایگاه در زیاز رودسر و آغوز سیاهکل راه اندازی می شود.

وی در ادامه با اشاره به سایر فعالیت های عمرانی جمعیت هلال احمر گیلان اظهار داشت: انبار امدادی گوشلوندان فومن نیز هم اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ضمن اینکه انبار امدادی شالده شفت در سال جاری به بهره برداری رسید.

غلامی با بیان اینکه پایگاه امداد و نجات شالده شفت حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: پایگاه امدادی و ادارای در ماسال نیز از ۲۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی با اشاره به تنوع حوادث در گیلان اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در حوادث مختلفی از جمله غرق شدگی ها، گمشدگان در کوهستان، تصادفات جاده های و آتش سوزی جنگل ها خدمات رسانی می کند.

جمعیت هلال احمر گیلان ۱۴ هزار و ۳۶ عضو و داوطلب دارد.

منبع: ایرنا

246272