توسط هیات کاراته استان مرکزی رقم خورد؛

برگزاری کلاس مربیگری عملی درجه یک ، دو، سه کاراته در سطح کشور

کلاس مربیگری عملی درجه یک، دو، سه در سبک های آزاد و کنترلی کاراته با حضور اساتید کشوری به میزبانی هیات کاراته استان مرکزی امروز در سالن شهید مسلمی ورزشگاه ۵ مرداد اراک برگزار شد.
تصویر برگزاری کلاس مربیگری عملی درجه یک ، دو، سه کاراته در سطح کشور

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، کلاس مربیگری عملی درجه یک، دو، سه در سبک های آزاد و کنترلی کاراته با حضور اساتید کشوری به میزبانی هیات کاراته استان مرکزی امروز در سالن شهید مسلمی ورزشگاه ۵ مرداد اراک برگزار شد.

رئیس کمیته مربیان فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار پرسون گفت: از اسفند ماه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و نبود تمرینات عمومی و عدم رقابت بین ورزشکاران تا امروز به طور حتم کمی سطح فنی کاراته در ایران پایین آمده است.

محمد بهرامی افزود: با توجه به این نکته بدن ها نیز یک مقدار افت زیادی دارد که با برگزاری این کلاسها کاراته کاران میتوانند این افت را جبران کنند.

وی با اشاره به اینکه شهر اراک از گذشته تا به امروز مربیان و ورزشکاران خوبی در زمینه کاراته داشته و دارد، ابراز کرد: از برگزاری وبینارها و دوره های مجازی در ورزش استقبال خوبی می شود و کرونا یک مساله را به ما آموخت و ثابت کرد آموزش حتی از فاصله دور و مجازی هم می تواند تاثیرگذار باشد.


وی تاکید کرد در دوران شیوع کرونا به این باور رسیدیم که از سراسر کشور و حتی با سایر کشورها نیز می توان برای آموزش و ارتقای سطح کاراته ارتباط مجازی و اموزشی گرفت.

بهرامی با بیان اینکه حدود ۱۹ سال سابقه مربیگری تیم ملی را دارم و سه دوره در سال های ۷۰، ۹۰ و ۹۶ به عنوان سرمربی تیم جوانان و بزرگسالان ایران بودم و ۲ سال در امارات و ۱۴ سال در دبی فعالیت داشته ام، گفت: سطح کاراته ایران در دنیا بالا است و مربی و ورزشکاران قوی در این رشته دارد که موفق هستند و عملکردشان عملکرد خوبی است.

وی نقطه قوت کاراته ایران را پشتکار ورزشکاران و مربیان دانست و بیان کرد: سه سال پی در پی قهرمانی جهان انگیزه ای است برای جوانان و ما نیز تمام تلاشمان را می کنیم که به بهترین نحو در تمامی صحنه ها حاضر شویم.

رییس کمیته مربیان فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: اولویت ما نتیجه گرفتن در المپیک است و با تست کرونا بدون تماشاگر در حال فعالیت هستیم و معتقدیم نباید به بهانه کرونا آینده را از دست بدهیم.

مدیر روابط عمومی هیات کاراته استان مرکزی نیز در حاشیه برگزاری این دوره گفت: این دوره کوتاه مدت با حضور ۱۰۰ ورزشکار حرفه ای و مربی در سطح کشور و با حضور ورزشکاران از پنج استان تهران، همدان، قم، مرکزی و هرمزگان در سطح تمام گروهای سنی نوجوان، جوان و بزرگسال برگزار شد.

سید رضا حیدری اضافه کرد: این دوره کوتاه مدت در دو گروهآقایان و بانوان با رعایت پروتکل های بهداشتی و استاندارد های حفاظتی فردی برای اولین بار در سال ۹۹ و برای پنجمین بار درطول ۱۰ سال اخیر به میزبانی هیات کاراته اراک برگزار شده است.

مسئول برگزاری دوره گفت: این دوره در دو سطح کنترلی و آزاد و در دو بخش کاتا و کمیته اجرا شد و در آن بروز ترین قوانین و مقرارات مربیگری و کنترل کلاس نیز به هنرجویان آموزش داده شد.

حمیدنیکو همت ادامه داد: ورزشکاران در سطح های مربیگری درجه یک، دو و سه و حرفه ای ثبت نام شده اند و این دوره باعث تقویت جسمی و ارتقای سطح آموزشی ورزشکاران و ایجاد روحیه کارهای تیمی می شود.

رئیس هیات کاراته شهرستان اراک خاطر نشان کرد: استاد محمدرضا یوسفی رییس کمیته راهبردی کاتا هیات کاراته استان و استاد غلامعلی حیدری رییس کمیته مربیان هیات کاراته استان مرکزی نیز در این دوره استاد بهرامی را همراهی و ورزشکاران را با علوم جدید در حوزه اموزش کاراته آشنا کردند.

درپایان دوره از مدافع سلامت پریسا خسروی از ورزشکاران با اخلاق کاراته اراک تقدیر و تجلیل شد.

رضا براتی_استان مرکزی

246022

مطالب مرتبط