دانشگاه گیلان میزبان همایش ملی زنان و خانواده در دوران کرونا

نخستین همایش ملی زنان و خانواده در دوران کرونا در دانشگاه گیلان برگزار شده است.
تصویر دانشگاه گیلان میزبان همایش ملی زنان و خانواده در دوران کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، نخستین همایش ملی زنان و خانواده در دوران کرونا به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار شده است، در دومین روز از این همایش ملی معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور خانواده و بانوان در ارتباطی تصویری بر نقش بانوان در تحکیم بنیان خانواده تاکید کرد و گفت: البته در دوران کرونا، خانواده‌ها برای مقابله با ویروس کرونا دچار محدودیت‌هایی از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روانی شده اند، اما باید با اتخاذ تدابیر لازم در کنار آثار بهداشتی به سلامت فرهنگی و اجتماعی خود و خانواده هم کمک کنند.

وی از پژوهشگران و اساتید علمی خواست در زمینه مباحث پساکرونا نیز تحقیق کنند تا برای ایجاد امنیت روانی، اقتصادی و اجتماعی خانواده و جامعه، سیاست گذاران و متولیان امر از آن بهره گیرند.

علی یعقوبی، دبیر علمی همایش گفت: در نخستین همایش ملی زنان و خانواده در دوران کرونا که با همکاری ۳۵ دانشگاه برگزار شد، ۱۱۷ مقاله علمی و پژوهشی در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، روانی، جسمانی، بهداشتی و آموزشی به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

وی افزود: بر اساس آرای داوران ۷۰ مقاله پذیرفته شده و در مدت ۲ روز به صورت ویدئو کنفرانسی ارائه شده است.

دبیر علمی همایش گفت: شناسایی چالش‌های خانواده و زنان وکاهش مشکلات نهاد خانواده و زنان، واکاوی امر خانواده، زنان و دختران دانشجو به عنوان یکی از محور‌های اصلی همایش، ارایه راه حل‌های (فردی و اجتماعی) مناسب برای متولیان و سیاست گذاران امر خانواده و زنان از اهداف برگزاری این همایش ملی است که دوازدهم و سیزدهم اسفند ماه در دو نوبت صبح و عصر در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شده است.

یعقوبی، با بیان اینکه مقالات علمی پذیرفته شده در مجله مطالعات اجتماعی ایران به چاپ می‌رسد،گفت: این همایش ملی به همت گروه علوم اجتماعی و دفتر انجمن جامعه شناسان ایران در دانشگاه گیلان برگزار شده است.

در ادامه این همایش ملی، کیمیا تنهایی، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان با بیان اینکه نهاد خانواده یکی از نهاد‌های مهم اجتماعی است و دارای کارکرد‌های متعدد اجتماعی است، گفت: شیوع کرونا علاوه بر تاثیر بر ابعاد و حوزه‌های مختلف، تغییرات مهمی را در عرصۀ خانواده ایجاد کرده است.

وی افزود: در پی تعطیلی برخی از مشاغل و قرنطینه خانگی مسأله ملال و بی حوصلگی در برخی از افراد از قبیل زنان، کودکان و سالمندان ایجاد شده که باید در چنین شرایطی به نهاد خانواده که نقش مهمی در جامعه دارد توجه ویژه‌ای شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

245730