معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با پرسون:

بیمار کرونایی مشکوک به «کرونای انگلیسی» در قرنطینه خانگی است/ مردم به شایعات توجه نکنند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در روز های گذشته یک مورد ابتلا به کرونا در سنندج داشته ایم که فرد مبتلا به این ویروس از انگلیس برگشته بود و همین امر باعث گردید که برخی بدون هیچ گونه تحقیقی از ابتلای فرد مذکور به کرونای انگلیسی خبر دهند.

کردستان ـ ابراهیم قادری؛ معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: در روزهای اخیر انتشار اخبار و یک فایل صوتی در فضای مجازی که منبع آن نیز مشخص نبود، باعث ایجاد یک فضای نگران کننده در بحث کرونا در شهر سنندج گردید.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان نمود: در روزهای گذشته یک مورد ابتلا به کرونا در سنندج داشته ایم که فرد مبتلا به این ویروس از انگلیس برگشته بود و همین امر باعث گردید که برخی بدون هیچ گونه تحقیقی از ابتلای فرد مذکور به کرونای انگلیسی در سنندج خبر دهند.

قادری در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: این اخبار در حالی در فضای مجازی دست به دست می شود که هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونای انگلیسی در سطح استان کردستان تاکنون مشاهده نشده است و از مردم درخواست داریم که اخبار را تنها از منابع رسمی دریافت کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: فردی که به قول رسانه ها و فضای مجازی مبتلا به کرونای انگلیسی است، به صورت کامل مورد آزمایش قرار گرفته است و تست های گرفته شده برای کسب اطلاعات بیشتر به تهران ارسال شده است.

قادری با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی در بحت کرونای انگلیسی حساست ویژه دارد، گفت: پزشک مذکور که مشکوک به بیماری کرونای انگلیسی است از بیمارستان توحید سنندج مرخص شده و اکنون در قرنطینه خانگی می باشند.


بیشتر بخوانید؛

ورود کرونای انگلیسی به کردستان/ شایعه یا واقعیت!

نسخه های خودسرانه؛ عامل شیوع بیشتر کرونا/ ویروس کرونا یک قدم از محققان جلوتر است


این مقام درمانی با تاکید بر اینکه این موضوع به صورت ویژه مورد بررسی قرار می گیرد، عنوان داشت: برای اطمینان از عدم وجود کرونای معلولی یا حتی کرونای انگلیسی بیش از 60 نفر که در این مدت با پزشک مذکور در تماس بودند مورد آزمایش قرار گرفتند که خوشبختانه تست همه آنها منفی اعلام شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به محض دریافت پاسخ تست های گرفته شده از سوی تهران، موضوع از طریق رسانه های رسمی به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

براساس این گزارش، این نوع ویروس جهش یافته که از آن به عنوان کرونا ویروس انگلیسی نام برده می شود، قدرت سرایت پذیری بیشتری دارد.

گفتنی است که در این فایل گفته شده که، یک دکتر سنندجی طی سفری که هفته گذشته به انگلیس داشته در برگشت به کرونای جهش یافته که در انگلیس و برخی کشورهای دیگر مشاهده شده مبتلا شده است و اکنون در بیمارستان توحید سنندج بستری شده است.

شفیعی ـ استان کردستان

227375