معاون فرماندار رضوانشهر؛

ارتقای جایگاه زنان تنها محدود و منحصر به گرفتن پست های مدیریتی نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رضوانشهر گفت: ارتقای جایگاه زنان در ابعاد مختلف از سیاست های دولت است و تنها محدود و منحصر به گرفتن پست های مدیریتی نیست و شناخت جایگاه بانوان در جامعه، کلید راهی برای برون ‌رفت از بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.
تصویر ارتقای جایگاه زنان تنها محدود و منحصر به گرفتن پست های مدیریتی نیست

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، جعفر صفری در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی سلامت زنان و خانواده رضوانشهر، با بیان اینکه کار گروهی و اصلاح آسیب های اجتماعی یک روزه محقق نمی گردد اظهار داشت: برای توسعه فرهنگی با مشارکت اجتماعی همه ادارات و سازمان ها با محوریت آموزش و آگاه سازی منابع انسانی باید تلاش و عزم جدی داشته باشیم.

وی افزود: خانواده نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد و سلامت اجتماع متأثر از این همکاری است و باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی ، تولید و انتشار محتوی آموزشی برای تربیت، آموزش و آگاه سازی شهروندان متناسب با سنین مختلف را مهم برشمرد و تاکید کرد: با کاهش اضطراب و استرس در بین مردم و بالابردن میزان تاب آوری و آموزش مهارت های زندگی مثل کنترل خشم، تقویت ارتباطات خانوادگی و نشاط اجتماعی می توان از آسیب های اجتماعی مثل همسر آزاری، کودک آزاری و سالمند آزاری پیشگیری کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رضوانشهر، بانوان را در توسعه مسائل دینی و فرهنگی پیشرو دانست و افزود: مشارکت و حضور تاثیرگذار زنان در عرصه‌های مختلف اجرایی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باید بیشتر شود.

وی گفت: زنان در جامعه اسلامی علاوه بر نقش اجتماعی از سیره و روش زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) الگو می‌گیرند و بسیاری از آنها با رعایت موازین و اصول و ارزش‌های دین همزمان با ایفای نقش در خانواده، در اجتماع نیز مسوولیت‌های خود را به نحو احسن انجام می‌دهند.

صفری بیان کرد: ارتقای جایگاه زنان در ابعاد مختلف از سیاست های دولت است و تنها محدود و منحصر به گرفتن پست های مدیریتی نیست و شناخت جایگاه بانوان در جامعه، کلید راهی برای برون ‌رفت از بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رضوانشهر، با بیان اینکه بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کشور نقش انکار ناپذیری در فرهنگ سازی و پیشبرد اهداف جامعه دارند تصریح کرد: توسعه پایدار و تحقق عدالت اجتماعی باتوجه به بحث زنان اهمیت پیدا می کند و بدون توجه به قشری که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند توسعه پایدار اتفاق نخواهد افتاد.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۲ بخش بنام های مرکزی و پره سر، در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

منبع: ایرنا

281999