رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی کار بزرگی بود

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی معتقد است حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی اقدام بزرگی بود که سازمان تامین اجتماعی آن را انجام داد. بابت آن باید از همه دست‌اندرکاران تشکر کرد اما مشکلاتی که در ابتدای این طرح نیز به وجود آمده طبیعی است و حل خواهد شد.
تصویر حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی کار بزرگی بود

به گزارش سایت خبری پرسون، طرح حذف دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی از اول اسفند ماه کلید خورد و چاپ آن‌ها با آغاز طرح صدور نسخه‌های الکترونیکی متوقف شد و قرار است بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی با همراه داشتن کارت ملی یا ارائه کد ملی از همه خدمات درمانی در مراکز ملکی و تحت قرارداد این سازمان بهره‌مند شوند؛ در آغاز اجرای این طرح برخی ابهامات و سئوالاتی برای مردم در دریافت این خدمات به وجود آمده است.

حسینعلی شهریاری،رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در باره اجرای این طرح توسط سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: اجرای طرح حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی کار بزرگ و بسیار خوبی بود که بابت اجرای آن باید از مسئولان سازمان تامین اجتماعی تقدیر و تشکر کرد چرا که حرکت شجاعانه‌ای انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه از برخی مشکلات به وجود آمده برای مردم اطلاع دارد، افزود: در اجرای طرح‌های ملی و بزرگی مانند حذف دفترچه‌های درمانی طبیعی است که برخی مشکلات به وجود بیاید، اما در ادامه مراحل اجرایی این مشکلات برطرف می‌شوند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با طرح این موضوع که برخی معتقدند که این طرح به مشکل خورده است و باید متوقف شود، تصریح کرد: این حرف درستی نیست؛ چرا که اجرای این طرح از اهداف برنامه پنجم و ششم توسعه بوده است و تا کنون کسی آن را جدی نگرفته بود و باید در ادامه از این طرح حمایت شود تا بتوان گره‌های اجرای آن را به کمک سازمان تامین اجتماعی و دولت حل کرد.

شهریاری با بیان اینکه اجرای طرح حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی مزایای بسیاری برای میلیون‌ها بیمه‌شده دارد و نباید آن را با وقفه مواجه کرد، گفت: یکی از مزایای اجرای این طرح پیشگیری و جلوگیری از سوء استفاده‌هایی است که بعضا در فرآیند کاغذی گذشته وجود داشت. از سوی دیگر جلوی بسیاری از سودجویی‌ها، تقلب‌ها و سندسازی‌ها گرفته می‌شود و کسی نمی‌تواند دست به تخلفات این چنینی بزند.

وی با تاکید بر اینکه طرح حذف دفترچه‌های درمانی را باید مانند سازمان تامین اجتماعی دیگر دستگاه‌ها نیز ازجمله سازمان بیمه سلامت، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و دیگر صندوق‌های بیمه‌گر اجرا کنند، چرا که از اهداف اسناد بالادستی کشور به شمار می‌رود، گفت: این طرح در بسیاری از کشورهای پیشرفته انجام می‌شود و شهروندان بدون داشتن دفترچه بیمه و نسخه کاغذی همه خدمات درمانی مورد نیازشان را دریافت می‌کنند و در ایران نیز در تصمیمی بزرگ، این طرح باید آغاز می‌شد و حالا نیز مجلس از آن حمایت خواهد کرد تا هر چه بیشتر و هر چه سریعتر توسعه پیدا کند.

245100