مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کردستان در گفت وگو با پرسون مطرح کرد:

ارائه 30 خدمت در مراکز تامین اجتماعی کردستان به صورت غیرحضوری

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کردستان گفت: تاکنون موفق شده ایم که 30 نوع ارائه خدمات در مراکز تامین اجتماعی را به خدمات غیرحضوری تبدیل کنیم که این امر نقش مهمی در کاهش ترددها و در نیز کاهش سرایت بیماری کرونا داشته باشد.
تصویر ارائه 30 خدمت در مراکز تامین اجتماعی کردستان به صورت غیرحضوری

کردستان ـ صلاح قریشی؛ مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کردستان در گفت وگو با خبرنگار پرسون عنوان کرد: یکی از طرح های خوب سازمان تامین اجتماعی در کشور به ویژه کردستان، تبدیل خدمات حضوری به خدمات غیرحضوری می باشد.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کردستان گفت: در این طرح تاکنون موفق شده ایم که 30 نوع ارائه خدمات در مراکز تامین اجتماعی را به خدمات غیرحضوری تبدیل کنیم که این امر نقش مهمی در کاهش ترددها و در نیز کاهش سرایت بیماری کرونا داشته باشد.

قریشی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از هزار میلیارد و 121 میلیون تومان به حساب بیمه شدگان کردستان و نیز بیمه بیکاری واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه 210 بیمه شده اصلی در سطح استان داریم، افزود: در حال حاضر ضریب نفوذ بیمه در کردستان 4.5 درصد است و در مقابل نزدیک به 18 هزار کارگاه فعال در سطح استان داریم.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کردستان گفت: برای جلوگیری از اسراف کاغذ و نیز ورود به دنیای دیجیتال، از اول اسفندماه هیچ گونه دفترچه بیمه تامین اجتماعی صادر نخواهد شد و بیماران می توانند تنها با ارائه کدملی خدمات لازم را دریافت کنند.

وی در ادامه سخنان خود عنوان داشت: مراجعه به پزشک و مراکز درمانی و احراز هویت بیمه‌شدگان از طریق ارائه کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه بیمه امکان‌پذیر است.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کردستان گفت: در طرح ۳۰۷۰ دو خدمت پرداخت کمک هزینه ازدواج و استعلام تحت تکفل بودن یا نبودن فرزندان اناث بیمه‌شدگان غیرحضوری شده است.

شفیعی ـ استان کردستان

234437