نماینده ولی فقیه لرستان:

بیکاری با اعتیاد ارتباط مستقیم دارد

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: طبق بررسی های انجام شده و آمار مشاوران اجتماعی، بهزیستی لرستان هفتاد درصد علت اعتیاد جوانان لرستانی ناشی از بیکاری است.

تصویر بیکاری با اعتیاد ارتباط مستقیم دارد

لرستان ـ حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری پرسون لرستان از تاثیر بیکاری در افزایش اعتیاد در لرستان خبر داد و گفت: بیکاری با اعتیاد ارتباط مستقیم دارد. بازار بی رمق اقتصاد و کار لرستان باعث افزایش آمار اعتیاد و طلاق در استان شده است.

وی افزود: طبق بررسی های انجام شده و آمار مشاوران اجتماعی بهزیستی لرستان هفتاد درصد علت اعتیاد جوانان لرستانی ناشی از بیکاری است. بیکاری مسئله تازه ای در استان نیست بلکه زخمی کهنه در اجتماع لرستان است که طی سال های گذشته افزایش داشته است.

شاهرخی در ادامه بیان کرد: بیکاری و اعتیاد در لرستان ریشه در بی تدبیری مدیران اقتصادی و اجتماعی استان دارد و این آسیب اجتماعی را باید بدون فوت وقت از بین برد. جامعه اجتماعی لرستان از درد بیکاری به رشد بی حساب اعتیاد بین جوانان رسیده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه با توجه به اینکه استان لرستان همواره پادگان و لنگرگاهی برای نظام جمهوری اسلامی بوده نیازمند توجه بیشتری است عنوان کرد: خدمات نظام جمهوری اسلامی بسیار ارزنده و غیر قابل انکار است ولی متاسفانه بنابر دلایلی این استان از قافله عمران و آبادی عقب مانده و نرخ بالای بیکاری و تورم، عدم رونق مطلوب کسب و کار آثار زیان باری همچون افزایش معتادان و خرید و فروش مواد مخدر، آسیب‌های اجتماعی، طلاق و خرید و فروش سلاح در استان به جای گذاشته است.

وی بیان کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید کلیه ظرفیت‌ها را به کار بگیریم زیرا استان لرستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی از جهت کشاورزی، دامداری، دامپروری، گیاهان دارویی و ... است، همچنین در استان صنایع خوبی وجود دارد اما متاسفانه این صنایع تعطیل یا نیمه تعطیل رها شده اند.

وی تصریح کرد: صحبت از انتقال آب دریای خزر به فلان منطقه می‌شود ولی در استان لرستان زمین‌های زیر سدها شبکه آبیاری ندارند مجموعه این چنین مشکلاتی سبب بیکاری جوانان می‌شود وقتی جوانی مشغول کار باشد فرصتی برای دچار شدن آسیب‌های اجتماعی ندارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: در استان لرستان ۴۸ منطقه آسیب پذیر و حاشیه نشین با جمعیتی حدود ۲۵۰ هزار نفر وجود دارد که متاسفانه محلی برای توزیع مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی است و طی بازدیدهای مکرر از این مناطق شاهد توزیع مواد مخدر به صورت علنی در این مناطق بوده‌ایم.

وی اظهار داشت: در استان لرستان حدود هزار تا هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر وجود دارد این در حالی است که ظرفیت مراکز ماده ۱۶ استان حدود ۲۰۰ نفر است بر همین اساس جهت نگهداری معتادان با کمبود مراکز باز پروری مجاز رو به رو هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: عدم اشتغال معتادان بازپروری شده ،کمبود مکان‌های ورزشی در مناطق آسیب پذیر استان از جمله مهمترین مشکلات مناطق حاشیه‌ای و آسیب پذیر استان لرستان است.

نماینده ولی فقیه لرستان عنوان کرد: خوشبختانه در استان لرستان گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی بسیار فعالی داریم و علی‌رغم اینکه بسیاری از آنها از جهت اشتغال مشکل دارند و شغلی ندارند ولی به دلیل اینکه دلداده نظام و مقام معظم رهبری هستند در محرومیت‌زدایی و مقابله با کرونا همواره قبل از مسئولان در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

مهدی بیرانوند روژمان ـ استان لرستان

244666