استاندار:

یزد؛ بالاترین آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی را دارد

استاندار یزد گفت: در وضعیت کنونی نقد ما بر بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است که استان یزد بالاترین میزان فارغ التحصیلان دانشجویی را دارد.
تصویر یزد؛ بالاترین آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی را دارد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمدعلی طالبی در دویست و نودمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه اجماع خوبی در استان در رابطه با توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کار و دانش وجود دارد اظهار کرد: امیدواریم اقدامات خوبی در استان صورت پذیرد و بتوانیم وضعیت اشتغال آینده را بر اساس این آموزش ها به سامان برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه باید بررسی دقیق تری نسبت به نیازهای حوزه اشتغال استان داشته باشیم افزود: باید بررسی شود که در حال حاضر با چه کمبودها و نیازهایی در این راستا مواجه هستیم و چه ضرورت هایی در آینده در مورد بازار اشتغال استان احساس می شود.

استاندار یزد با بیان اینکه بر اساس این بررسی ها و نیازها در رابطه با توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کار و دانش تصمیم گیری می شود اضافه کرد: در وضعیت کنونی نقد ما بر بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است که استان یزد بالاترین میزان فارغ التحصیلان دانشجویی را دارد.

وی با بیان اینکه در بعضی رشته ها تا چندین سال آینده شغل متناسب با رشته آنها ایجاد نخواهد شد اظهار کرد: این موضوع با نظام آموزش عالی و نحوه هدایت تحصیلی دانش آموزان مرتبط است و ارتباطی با بازار کار و اشتغال ندارد.

استاندار یزد بر سرمایه گذاری متناسب با نیازهای استان تاکید کرد و گفت: در این مسیر می توان از توان بخش خصوصی کمک گرفت و آنها را وارد سرمایه گذاری کرد تا خلاهای موجود در این زمینه پر شود .

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح هایی برای نخبه پروری به دور از آسیب های موجود عنوان کرد: طرح شناسایی نخبگان و نخبه پروری علیرغم این که از جمله طرح های خوب به شمار می رود اما آسیب هایی را هم در بردارد که باید با به حداقل رساندن آن و با توجه بیشتر به شهرستان ها و مناطق، فرصتی را در راستای شناسایی استعداد های برتر و نهضت علمی در بین دانش اموزان استان ایجاد کنیم.

289697