بیمارستان های ازنا و درود از کمبود تجهیزات پزشکی رنج می برند

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: در شرایط کرونایی که این روز ها در لرستان موج جدید آن شروع شده است نیاز مبرم به دستگاه های تنفسی و تخت اضافه داریم. 

حسین گودرزی نماینده مردم درود و ازنا در مجلس در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری پرسون، درباره وضعیت تجهیزات پزشکی شهرستان ازنا گفت: تجهیزات بیمارستان و درمانگاه ها قدیمی و فرسوده شده اند. این تجهیزات بطور کامل باید تعویض شوند. شرایط در بیمارستان های درود نیز به همین شکل است.

وی افزود: در شرایط کرونایی که این روز ها در لرستان موج جدید آن شروع شده است نیاز مبرم به دستگاه های تنفسی و تخت اضافه داریم.

گودرزی در ادامه بیان کرد: ظرفیت تخت های بیمارستانی در ازنا و درود کم است. بیمارستان های ازنا و درود از کمبود تجهیزات رنج می برند.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی که با معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان داشتیم قرار بر اعزام دو تیم ویژه پزشکی و کادر پرستاری به مناسبت ایام الله فجر برای سرکشی به روستاهای حومه ازنا و درود گذاشته شد که در روزهای آتی انجام می شود. طی این بازدید طرح ویزیت رایگان روستایی انجام خواهد شد.

نماینده مردم ازنا در مجلس شورای اسلامی از تحویل دستگاه فوق پیشرفته سی تی اسکن خبر داد و گفت: بعد از ماه‌ها پیگیری، سی تی اسکن بیمارستان امام علی (علیه السلام) ازنا تحویل شبکه بهداشت و درمان این شهرستان خواهد شد.

گودرزی تصریح کرد: بیمارستان امام علی ازنا از نظر تجهیزات درمانی کمبودهای زیادی داشت که با پیگیری های مستمر در چند ماهه اخیر و گرفتن دستورات ویژه از وزیر بهداشت، معاونین وزیر و مساعدت ویژه نیکبخت ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان اغلب این کمبودها بر طرف شده است.

وی ادامه داد: با این حال مهمترین کمبود بخش درمان شهرستان، دستگاه سی تی اسکن بود که با تامین ارز یک دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس توشیبا خریداری و در حال تخلیه در شهرستان ازناست.

گودرزی یادآور شد: با مساعدت ویژه ی وزیر بهداشت ۱۵ میلیارد ریال برای تکمیل درمانگاه شبانه روزی مومن آباد تخصیص یافته که در اسرع وقت روند ساخت و راه اندازی آن شروع خواهد شد.

مهدی بیرانوند روژمان- استان لرستان

231909