مراکز درمانی مجهز تأمین اجتماعی در بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی وجود ندارد

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی یکی از مشکلات بزرگ کارگران و بیمه شدگان تأمین اجتماعی در بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی را  عدم وجود مراکز درمانی مجهز تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: بیمه شدگان ساکن این مناطق برای دریافت خدمات درمانی ناچار به سفر به شهرستان‌های اطراف یا مرکز استان هستند.
تصویر مراکز درمانی مجهز تأمین اجتماعی در بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی وجود ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان خوزستان، حبیب آقاجری نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی ره در خصوص کمبود تجهیزات و نیروی انسانی بیمارستان امام موسی کاظم(ع) بندر ماهشهر گفت: کمبود پزشک متخصص و کادر پرستاری در این بیمارستان مشهود است. نبود بخش دیالیز، بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان و اتاق عمل چشم از جمله مشکلات و کمبودهای این مرکز درمانی است.

وی افزود: این بیمارستان به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در بندر ماهشهر و بندر امام خمینی که عمدتاً قشر کارگر هستند، خدمات می‌دهد که امیدواریم پس از دستور وزیر، به این مشکلات رسیدگی شود و بخش‌های مذکور راه‌اندازی شوند.

آقاجری یکی از مشکلات بزرگ کارگران و بیمه شدگان تأمین اجتماعی در بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی را عدم وجود مراکز درمانی مجهز تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: بیمه شدگان ساکن این مناطق برای دریافت خدمات درمانی ناچار به سفر به شهرستان‌های اطراف یا مرکز استان هستند.

وی ادامه داد: شهرستان هندیجان با وجود تعداد زیادی بیمه شده از داشتن یک درمانگاه تأمین اجتماعی محروم است که پیش‌تر مجوز احداث درمانگاه در این شهرستان از سوی مدیرعامل وقت سازمان تأمین اجتماعی اخذ شده اما در اختصاص زمین برای احداث آن مشکلاتی وجود دارد که امیدوارم با مساعدت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشکل تأمین اعتبار برای خرید زمین رفع شود.

آقاجری با اشاره به نارضایتی بیمه شدگان امیدیه از خدمات پلی کلینیک تأمین اجتماعی این شهرستان اضافه کرد: دی کلینیک تأمین اجتماعی شهرستان امیدیه از سال‌ها پیش به پلی کلینیک تبدیل شد و در حال حاضر امکان ارائه‌ بسیاری از خدمات اساسی را ندارد که از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست داریم این پلی کلینیک مجددا به دی کلینیک ارتقاء پیدا کند.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) در پایان احداث درمانگاه تأمین اجتماعی در شهر شهید چمران و شهرک آیت‌الله طالقانی بندر ماهشهر را خواستار شد.

بندر ماهشهر ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در جنوب خوزستان واقع شده است.

منبع: ایرنا

365249