مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان خبر داد:

غرس ۸۰۰ هزار اصله نهال صنوبر در همدان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از غیر ۸۰۰ هزار ساله نهال صنوبر در طرح زراعت چوب در همدان خبر داد.


به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، اسفندیار خزائی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان زراعت چوب را از جمله پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان عنوان کرد و گفت : تعهد ما برای زراعت چوب در استان در سال جهش تولید 550 هکتار است.
وی افزود : تاکنون بستر 550هکتار برای زراعت چوب در استان آماده شده است و نزدیک به یک میلیون قلمه صنوبر کشت شده است و درهفته منابع طبیعی امسال 800هزار اصله نهال صنوبر برای غرس با مشارکت مردم آماده شده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اعلام اینکه در پروژه زراعت چوب در هر هکتار یکهزار اصله نهال غرس می شود ، اظهار کرد: نهال ها به صورت مشارکتی انجام می شود و نگهداری و مراقبت ازآنها به عهده مردم گذاشته می شود.
خزائی یکی از مسایل مهم در زراعت چوب را نگهداری و رساندن آن به مرحله برداشت دانست و یادآور شد : زراعت چوب نه تنها به طرح تنفس جنگل کمک شایانی می کند، بلکه به تامین منابع معیشتی مردم هم کمک خواهد کرد.
مدیر کل منابع طبیعی استان اجرای طرح غرس چوب را با هدف گسترش وتوسعه پوشش گیاهی ، حفظ وتوسعه جنگل ، تامین مواد اولیه صنایع سلولزی، بهره برداری بهینه از زمین های شیب دار و حفاظت از منابع پایه آب و خاک عنوان کرد وافزود: اجرای طرح زراعت چوب باید ساماندهی و مورد حمایت قرار بگیرد ومردم مشارکت داشته باشند.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به سال جهش تولید ، بر ضرورت استفاده از منابع و ظرفیت های بومی محلی استان همدان برای تحقق زراعت چوب تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت های بخش خصوصی و سرمایه گذاران این حوزه و با مدیریت جهادی و بهره گیری از تجارب ارزنده و با هماهنگی دستگاه ها و نهادهای ذیربط نسبت به برنامه ریزی ، اجرا و پایش طرح زراعت چوب اقدام شود.
این مقام مسئول در منابع طبیعی زراعت چوب را جزء نیاز ضروری کشور دانست و افزود : با زراعت چوب علاوه بر اشتغالزایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور به واسطه واردات چوب ، جلوی غارت جنگل نیز گرفته می شود و باید این برنامه طوری پیش برود که با اقبال عمومی مواجهه باشد ومردم استقبال کنند.

منیژه فرهانپور-استان همدان

230443