معاون آموزش و پروش:

ایجاد ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور در دستور کار قرار دارد

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ایجاد ۲۱۰ مدرسه استثنایی برای رسیدن به استاندارد مورد نیاز مدارس استثنایی کشور، در دستور کار قرار دارد که این مهم با مشارکت استانداران نقاط مختلف کشور محقق خواهد شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از اراک ، سید جواد حسینی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار مرکزی در اراک، با بیان اینکه یک هزار و ۶۰۰ مدرسه استثنایی در کشور وجود دارد،افزود: از ۲۱۰ مدرسه مورد نیاز استثنایی کشور، ۶ واحد سهم این استان است که در صورت تامین زمین،هزینه ساخت آن از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش استثنایی به فضا، تجهیزات و نیروی انسانی پنج تا ۱۰ برابر بیشتر از مدارس عادی نیاز دارد، اظهار داشت: استاندارد سرانه فضای آموزش عادی کشور هشت و سه دهم متر است و این مهم در آموزش استثتنایی ۱۸ متر است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان کرد: نیاز است استان ها و استانداران در بحث ۵۰ درصد از هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی نیز تلاش کنند و ۵۰ درصد باقی مانده از سوی سازمان تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: وزیر آموزش و پرورش یک ماه گذشته ماموریتی را در خصوص تامین تجیهزات هوشمند برای دانش آموزان نیازمند به اینجانب محول کرده است که انتظار است در سایه همکاری و مسارکت استانداران، بخش خصوصی و خیران این مهم محقق شود.

حسینی اظهار داشت: ۳۰ درصد دانش آموزان کشور از هیچ تجیهزات هوشمندی برخوردار نیستند و در این راستا طرح هدایت (هر دانش آموز یک تبلت و هر تبلت یک مدرسه و کلاس درس است) در دست اجرا است و تاکنون

پویش های مختلفی شکل گرفته و با ۲۶ استاندار کشور تفاهم نامه‌هایی منعقد شده است.

وی گفت: تاکنون ۲ هزار تبلت برای دانش آموزان نیازمند استان مرکزی تهیه شده و ۲ هزار تبلیت دیگر نیاز است که انتظار است یک هزار عدد آن از سوی استانداری این استان تامین شود.

استاندار مرکزی نیز در این دیدار گفت: ایجاد ۲۱۰ مدرسه استثناییhttp://purson.ir/wdkfqb در کشور برای رسیدن به استانداردهای لازم، قدمی بزرگ در راستای عدالت آموزشی است که تامین زمین ۶ مدرسه در این استان با جدیت دنبال می‌شود.

سید «علی آقازاده» افزود: تهیه تبلت و تجهیزات هوشمند برای دانش آموزان نیازمند نیز از دیگر اقدامات خوب در راستای برقراری عدالت آموزشی است که امید است همه در این راستا مشارکت داشته باشند تا هیچ دانش آموزی از تحصیل بازنماند.

وی بیان کرد: بحث تامین ۵۰ درصد از هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی استان مرکزی نیز دنبال می شود.

در این دیدار، تفاهم نامه‌ای بین استاندار مرکزی با معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور منعقد شد.

استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است که ۲۴۰ هزار نفر از آنان را دانش آموزان تشکیل می‌دهند.

یک هزار و ۱۳۲ دانش‌آموز ویژه در این استان وجود دارد که ۸۰۷ نفر از آنها پسر و بقیه دختر هستند و ۳۹۶ معلم مسئولیت آموزش این دانش‌آموزان را برعهده دارند

230250