معاون سیاسی استاندار کرمانشاه از پارک بانوان کرمانشاه بازدید کرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با همراهی مدیرکل بانوان و خانواده استانداری از پارک بانوان بازدید کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، حسین خوش اقبال در حاشیه این بازدید با تاکید بر اینکه حفظ حریم خصوصی بانوان باید به عنوان مهمترین اصل برای مسئولان

شهری در اولویت باشد گفت: راه اندازی پارک بانوان با توجه به نیازمندی جمعیت بانوان و شرایط روحی و روانی ناشی از بیماری کرونا اقدام بموقع و موثری در تقویت روحیه خانواده هاست.

خوش اقبال با بیان اینکه احداث پارک بانوان الگویی برای راه اندازی چنین پارک‌هایی در شهرستان‌ها خواهد شد ادامه داد: از شهرداری کرمانشاه می‌خواهیم که کار راه اندازی این پارک را با توجه به تجربه شهردار در تهران هر چه سریعتر و تا نوروز به اتمام برساند تا خانواده‌ها بتوانند زودتر از مزایای آن بهره‌مند شوند.

زهره رستمی مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری نیز با تاکید بر لزوم تسریع در ساخت این پارک گفت: زنان به عنوان نیمی از جامعه حق دارند فضایی عمومی با احساس راحتی بیشتر داشته باشند و در این راستا و با توجه بر تاکید شهردار، در تلاش هستیم تا هرچه سریع‌تر این پارک بهره‌برداری شود.

مهدی عبدالمالکی معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه نیز گفت: احداث پارک بانوان می‌تواند نقش بسیار کلیدی برای سلامت جسمی و همچنین القای حس نشاط به زنان کرمانشاهی ایفا نماید.

وی گفت: خوشبختانه با تدابیری که اتخاذ شده، امکانات خوبی برای این پارک، پیش بینی شده و بانوان در آینده‌ای نزدیک بخوبی می‌توانند از این امکانات استفاده کنند و یقینا این اقدام در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سلامت و نشاط در جامعه تاثیرگذار خواهد بود.

در ادامه مژگان صفدرین معاون اجتماعی سازمان فرهنگی و مدیر پروژه پارک بانوان ضمن ارایه گزارشی از روند اجرایی این پارک ابراز داشت: زمین این پارک به مساحت هفت هزار و ۳۰۰ مترمربع کاملاً محصور بوده که در نظر داریم تا حدود یک هکتار آن را توسعه دهیم و محل مناسبی بعنوان گام اول برای احداث پارک بانوان است.

معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با اشاره به وجود فضای سبز مناسب و درختان بسیار در محل این بوستان، تصریح کرد: همین امر به کار ساخت این پارک سرعت بخشید و تلاش کردیم که این فضای سبز در پارک جدید حفظ شود.

خوش اقبال در ادامه با اشاره به اینکه بخش‌های مناسبی برای پارک بانوان دیده شده که از جمله آن می‌توان به راه اندازی پیست دوچرخه سواری، زمین ورزشی، میز شطرنج و وسایل بازی اشاره کرد گفت: در محل پارک، فضایی برای نگهداری کودکان در نظر گرفته شده است و وسایل بازی برای آن‌ها مهیا شده است تا بانوان بتوانند با خیال راحت در این مکان تفریح و استراحت کنند.

گفتنی است؛ پارک بانوان کرمانشاه با مساحتی حدود یک هکتار، با تدوین فضای سبز، ورزشی و تفریحی برای حضور بانوان و خانواده‌های آنان در بلوار طاق بستان جنب بیمارستان حضرت معصومه (س) واقع شده است.

229687

مطالب مرتبط