غرضی در گفت و گو با پرسون؛

غرب از طریق FATF به دنبال دخالت در ایران است

وزیر سابق نفت با بیان این که ایران به دلیل دخالت غرب در امور داخلی کشور FATF را نمی پذیرد گفت: پذیرش این کنوانسیون باعث بازخواست ایران در برخی مجامع بین المللی می شود.

خبرنگار اقتصادی سایت خبری پرسون، گفت و گویی با سید محمد غرضی فعال سیاسی و وزیر سابق نفت و مخابرات داشته که به شرح ذیل است.

محمد غرضی در رابطه با تصویب FATF بیان کرد: گروهی معتقدند با تصویب این کنوانسیون در کشور، غرب قصد دخالت در امور داخلی ایران را دارد تا کمک به حزب الله لبنان و یا سایر گروه ها را بهانه ای برای بازخواست ایران در برخی مجامع کنند.

وی ادامه داد: اروپا و آمریکا به صورت مستقیم و علنی به گروه های مورد نظر خود کمک می کنند اما اقدام پنهانی ایران را نقد می‌کنند.

وزیر سابق نفت افزود: رد FATF به علت احتمال دخالت این کشورها در امور داخلی کشور حق ایران است.

غرضی تصریح کرد: تمامی مجامع بین‌المللی در اختیار زورگویانی نظیر آمریکا و انگلیس است. اگر سیاستی مطابق خواسته این کشورها باشد پذیرفته می شود و در غیر این صورت قابل طرح و اجرا نیست. تاریخ گویای رفتار آمریکا و انگلیس است. برخورد با مصدق و اعمال تحریم‌های ظالمانه از جمله اقدامات برجسته آمریکا علیه ایران است.


بیشتر بخوانید؛

ابهامات و سوالات زیادی در طرح FATF وجود دارد

همان هایی که دم از FATF می‌زنند قاتلان شهید سلیمانی اند


وی با بیان این که FATF به هیچ وجه آثار مثبتی در اقتصاد ایران ندارد گفت: پذیرش این معاهده صرفا انتقال پول را تسهیل می کند. انتقال پول از طریق غیر اداری و غیر بین المللی با هزینه ی بیشتری همراه است.

وزیر سابق نفت گفت: با پذیرش FATF کمک های ایران به یمن مشخص می شود سپس شاهد انواع هجمه از کشورهای غربی خواهیم بود. کشورهای غربی با کمک های میلیاردی به اتحادیه ضد یمنی باعث شهادت 200 هزار یمنی شدند.

غرضی تصریح کرد: بنده در طول فعالیت 70 ساله شاهد مانع تراشی این کشورها با جریان های مخالف منافع خود بودم . برای مثال در اوپک سایه آمریکا و انگلیس بر سر ما بود حتی توهین هایی از سوی انگلیس انجام می شد.

این فعال سیاسی در رابطه با روند نزولی قیمت دلار گفت: بنده امیدوارم این روند واقعی باشد اما کاهش قیمت دلار تحت تاثیر عوامل روانی است. انتظار بازار برای رفع تحریم ها از سوی بایدن باعث کاهش قیمت دلار شده است.

228872