شهردار اصفهان:

منشا آلودگی هوا حمل و نقل عمومی نیست

شهردار اصفهان با اعلام اینکه سوخت اتوبوس های شهری با گازوئیل یورو 4 است و منشا آلودگی هوا را باید در جایی دیگر جستجو کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون، قدرت الله نوروزی با اظهار اینکه آلودگی هوا را به طور مستمر شاهدیم و به همین لحاظ بدنبال حمل و نقل غیر عمومی نیز هستیم، ادامه داد: در همین راستا 10 هزار موتورسیکلت برقی را با تسهیلات در اختیار مردم قرار می دهیم.

وی بیان داشت: نوسازی ناوگان تاکسیرانی با جایگزینی 300 تاکسی و قرار گرفتن 700 دستگاه دیگر در نوبت نوسازی از دیگر اقدامات در این زمینه است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه منشا آلودگی هوا جای دیگر است که باید به آن توجه شود، اظهار کرد: تعداد زیادی ماشین های سنگین، اتوبوس، مینی بوس هر روز به شهر از خارج شهر اصفهان به این شهر وارد می شود که بخشی از آلایندگی شهر را رقم می زند.


بیشتر بخوانید؛

متهم اصلی آلودگی هوای اصفهان چه کسی است؟!


نوروزی ادامه داد: متاسفانه اتوبوس های دستگاه های دیگر از گازوئیل معمولی استفاده می کنند و جان انسان ها در خطر است اما این موضوع یک اصل حقوق بشری است و هرکس کوتاهی کند این حق را نقض کرده است.

وی افزود: تاکید بر توسعه بی آر تی، تاکسی ها و رینگ چهارم در راستای استفاده نظام مند از حمل و نقل است.

وی بیان داشت: در شرایط کرونایی بسیاری از پیمانکاران شهرداری آسیب دیدند که تصمیم گرفتیم با 40 تا 70 درصد تخفیف با آنها تعامل کنیم همچنین روز گذشته در ستاد اقتصادی کرونا در شهرداری هم تصمیمات جدیدی در این زمینه گرفته شد.

228600