رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برخوار:

پلمپ دو واحد آجرپزی به جرم آلودگی هوا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برخوار گفت:  از فعالیت ۲ واحد آجر پزی آلوده کننده محیط زیست و هوا در این شهرستان جلوگیری شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، محمد ولید مغربی در خصوص برخورد با متخلفان آلودگی هوا از فعالیت ۲ واحد آجر پزی آلوده کننده محیط زیست و هوا در این شهرستان جلوگیری شد و اظهار داشت: با توجه به پیگیر یهای مستمر این اداره در پی پایش های مداوم توسط کارشناسان محیط زیست این شهرستان، ۲واحد الاینده کارخانه اجر به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: دادگاه مسئولان این ۲ واحد را با استناد به بند اول ماده یک از قانون هوای پاک و ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به تحمل سه ماه و دو روز حبس محکوم کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست برخوار ادامه داد: همچنین مسئولان این واحدهای متخلف به استناد بندهای (پ)و(ر)ماده ی ۲۳ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ منع از اشتقال به شغل اجر پزی و پلمپ واحد تولیدی به مدت دو ماه بعنوان مجازات تکمیلی به جهت بازدارندگی ازارتکاب مجدد بزه توسط مشارالیه ها محکوم شدند.

وی تصریح کرد: اگر چنانچه محکوم علیه مجازات تکمیلی موضوع حکم را به اجرا نگذارد دادگاه برای مرتبه اول مجازات تعیینی را تا یک سوم افزایش می دهد .

محمد ولید مغربی افزود: با پیگیری پرونده توسط کارشناسان این اداره، حکم قضائی متخلفان صادر شد.

وی گفت: این واحدها با وجود شکایت متعدد مردمی و صدور اخطارهای مکرر زیست محیطی، برای برطرف شدن آلایندگی خود اقدام نکرده بودند.

مغربی تصریح کرد: بر اساس استانداردهای محیط زیست، صاحبان واحدهای صنعتی و خدماتی موظف به رعایت و کاهش آلایندگی واحدهای خود هستند در غیراین صورت، واحد آنها تا رفع کامل آلایندگی پلمب می شود.

وی افزود: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی و موجب آلودگی محیط زیست شناخته شود، ممنوع است.

231689