داور والیبال کشور در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

ارومیه مهد والیبال در آسیاست/ سطح بالای والیبال در لیگ های مختلف داخلی

والیبال یکی از رشته های محبوب و پرطرفدار در کشورمان است که خوشبختانه در طی سالیان اخیر با پیشرفت قابل توجهی مواجه بوده و همچنین بازیکنان مطرحی را به لیگ های مطرح جهان معرفی کرده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، لیگ برتر والیبال کشور در شرایط سخت کرونایی همچنان در حال پیگیری است و رقابت به حدی در این مسابقات جدی و مهیج گردیده که دائما صدرجدول در حال تغییر بوده و تیم های مختلفی مدعی قهرمانی در این فصل مسابقات می باشند. هادی تیموری، داور جوان و اهل ارومیه این مسابقات در گفتگوی اختصاصی با سرویس ورزشی پرسون از شرایط مسابقات و همچنین حال و روز داوری در والیبال کشورمان سخن گفته است.

تیموری در ابتدا در خصوص چگونگی حضور در عرصه داوری گفت: .در سال 1380 با معرفی و حمایت آقایان ضرغام و شیربیگی که هردو از داوران بنام ارومیه هستند، وارد این عرصه شدم و یک سال بعد در سن 16سالگی در کلاس داوری درجه3 فدراسیون والیبال شرکت کردم و پس از آن موفق شدم مدارک داوری درجه دو، درجه یک و ملی را با فاصله های 3سال به سه سال با شرکت در کلاسهای داوری فدراسیون دریافت کنم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در امر داوری به موازات پیشرفت های این رشته موفقیت های چشمگیری داشته ایم. حضور آقایان شاه میری، فیروزی و یزدان پناه در مسابقات جهانی، لیگ جهانی و به خصوص المپیک مهر تاییدی بر این مساله است و از شهر ارومیه نیز آقای ضرغام بعنوان داور اعزامی به صربستان در مسابقات جهانی دانش آموزی شرکت داشته اند.

او در همین راستا افزود: مطمئنا در عرصه داوری و آن هم در رشته ای همچون والیبال، بدون مطالعه و آموزش قوانین به روز دنیا و صد البته بدون عمل به این موارد به وسیله ی قضاوت های مداوم و تمرین و تکرار، رسیدن به داوری های کم نقص امکان پذیر نیست.

داور لیگ برتر والیبال کشورمان در ارتباط با اهمیت این رشته ورزشی در ارومیه گفت: به جرات می توانم بگویم ارومیه مهد والیبال آسیاست. قدمت طولانی این رشته در این شهر و بازیکنان بزرگی همچون آقایان کارگرپیشه، پرتوی، محب، معروف، خداپرست، پرموز، عبادی پور و ده ها تن دیگر که در دوره های مختلف در تیم های ملی بازی کرده اند و فهم و شعور والیبال مردم این شهر از والیبال، ارومیه را به مهد والیبال تبدیل کرده است.

او ادامه داد: سطح مسابقات لیگ برتر و حتی لیگ دسته یک کشور با حضور بازیکنان جوان، مستعد و باتجربه بسیار بالاست. حتی باشگاه های قدرتمند اروپایی علاوه بر سوپرلیگ، لیگ های دسته یک و پایین تر و جوانان را هم رصد کرده و خواستار به اختیار گرفتن این بازیکنان هستند.

وی در خصوص شرایط مالی داوران در والیبال افزود: با توجه به محدودیت های اقتصادی کشور، شاید کم و کاستی هایی وجود داشته باشد اما مطمئنا شرایط با مدیریت آقای دکتر داورزنی و درایت و تدابیر کمیته محترم داوران فدراسیون به مرور بهتر و کامل تر خواهد شد.


بیشتر بخوانید؛

در ورزش پایه سرمایه گذاری کنیم تا در مسابقات معتبر جهانی بدرخشیم

ورزشکاران ایرانی همواره نشان داده اند که مرد روزهای سخت هستند

در کشور ما اهمیتی به ورزش بانوان داده نمی شود/ عدم حمایت و وجود اسپانسر در ورزش قایقرانی


تیموری در ارتباط با تاثیر تکنولوژی بر عرصه داوری والیبال گفت: خوشبختانه در مسابقات لیگ برتر همچون لیگ ملت ها، بهره مندی از تکنولوژی هدست و ویدئوچک باعث زیبایی بیشتر و به روز تر شدن این رشته در کشور عزیزمان شده است که نیل به این مهم را باید به جامعه والیبال به خصوص کمیته محترم داوران فدراسیون تبریک گفت.

او در همین راستا ادامه داد: در حال حاضر سطح داوری والیبال کشورمان در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. با توجه به نگرشی که کمیته داوران فدراسیون در جهت جوان گرایی و استفاده از داوران مستعد در کنار داوران باتجربه در لیگ های مختلف و در تمام رده ها دارد، بی شک پیشرفت های چشمگیری در آینده در این زمینه خواهیم داشت. علاوه بر اسامی بزرگانی که در بالا اشاره شد، فدراسیون همه ساله داوران بسیاری را به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام می کند که می توان به آقایان اکرمی، قریب و نافعی اشاره کرد.

وی در خصوص اهمیت رده پایه در رشته والیبال افزود: باتوجه به اینکه بنده در رده های مختلف سنی در استان بازی کرده ام، به این مسله کاملا واقفم که با تربیت مربیان بادانش و شناسایی استعدادها از سنین نونهالی در تمام نقاط کشور شاهد ظهور ستاره های بسیاری همچون میلاد عبادی پور و مرتضی شریفی خواهیم بود و صد البته این مسئله مهم بدون دخالت و حمایت آموزش و پرورش امکانپذیر نخواهد بود.

داور جوان و بااستعداد والیبال کشور در خصوص شرایط تیم ملی گفت: خوب تیم ملی کشورمان در شرف حضور در المپیک توکیو قرار دارد که با تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان به کاپیتانی سعید معروف به میدان خواهد رفت و مطمئنا حرف های بسیاری برای گفتن خواهد داشت.

او همچنین درباره بازیکن و تیم مورد علاقه والیبالی اش نیز گفت: به تیم مقاومت ارومیه و تمامی بازیکنان دهه هفتاد این تیم در لیگ برتر علاقه بسیاری دارم.

وی در ارتباط با شرایط کرونایی و تاثیر آن بر والیبال نیز بیان کرد: باتوجه به همه گیری این بیماری منحوس، برگزاری تمامی مسابقات به صورت متمرکز و مجتمع یک تصمیم عاقلانه به نظر می رسد که هم اکنون تمامی مسابقات والیبال نیز به همین شکل در حال برگزاری است.

هادی تیموری در پایان سخنانش گفت: امیدوارم شاهد پیشرفت و موفقیت روزافزون در رشته والیبال به خصوص عرصه داوری والیبال باشیم و از اینکه وقتتان را در اختیار بنده قرار دادید، بی نهایت سپاسگزارم.

گفتگو از محمدرضا طارمی

228194

مطالب مرتبط